Har köpt ett larm med lite bristfällig bruksanvisning. Har klurat ut alla kablars inkoppling utom de två viktigaste (antar jag?).
2 går till blinkers, no probs.
2 ska gå till batteriet, no probs
1 till jord, no probs
Sen ska en gå till "ACC" på tändningslåset. Vill inte dra kabel hela vägen till låset eftersom larmet sitter längst bak, och tänkte att det bör räcka med typ vilken kabel som heslt som får ström i och med att tändningen vrids på. Är det feltänkt?
Den sista är den som ska bryta ström till spolarna, får inte till riktigt vilken kabel jag ska kapa och koppla in larmet på. Måste det vara kabeln som går till spolarna, eller kan man nypa någon annan, typ någon till CDIboxen?
MVH,
Hasse
2 går till blinkers, no probs.
2 ska gå till batteriet, no probs
1 till jord, no probs
Sen ska en gå till "ACC" på tändningslåset. Vill inte dra kabel hela vägen till låset eftersom larmet sitter längst bak, och tänkte att det bör räcka med typ vilken kabel som heslt som får ström i och med att tändningen vrids på. Är det feltänkt?
Den sista är den som ska bryta ström till spolarna, får inte till riktigt vilken kabel jag ska kapa och koppla in larmet på. Måste det vara kabeln som går till spolarna, eller kan man nypa någon annan, typ någon till CDIboxen?
MVH,
Hasse