tjenare. kopplade in mitt thor larm idag och märkte att när larmet går eller liknande så blinkersena blinkar tänder sig hastighetsmätarn och/varvräknaren.. 1 gång för varje blink. så om larmet går så sätts mätarna på och av väldigt många gånger. de är ju iofs digitala men tänkte höra om detta kan vara ngn fara för instrumentet ? antar att dedär är svindyra.
sedan har jag en fråga till. när jag monterade ner sadeln så såg jag att det satt en liten motor med en infäsning för en vajer eller liknande. och varje gång jag sätter på tändningen snurrar den fram och tillbaka något varv + att den snurrar lite när jag stänger av tändningen. den verkar inte fylla någon funktion på min hojj. har någon av de tidigare ägarna plockat bort ngt?
vad ska denna motor fylla för funktion ? (stod förövrigt denso på den)
Hojjen ifråga är alltså en kawasaki zx10r från 2005. mvh/victor
sedan har jag en fråga till. när jag monterade ner sadeln så såg jag att det satt en liten motor med en infäsning för en vajer eller liknande. och varje gång jag sätter på tändningen snurrar den fram och tillbaka något varv + att den snurrar lite när jag stänger av tändningen. den verkar inte fylla någon funktion på min hojj. har någon av de tidigare ägarna plockat bort ngt?
vad ska denna motor fylla för funktion ? (stod förövrigt denso på den)
Hojjen ifråga är alltså en kawasaki zx10r från 2005. mvh/victor