Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Ort
- Tullinge
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors kors!
Efter en hel helgs kopplande av diverse el har jag nu stött på följande problem.
Införskaffade dubbellysen som monterades tidigare till projektet. I den ena sitter en H4 lampa med parkeringsljus, i den andra en H7 som bara lyser med halvljus. När jag nu kopplat in allt lyser H7 lampan övertiden oavsett om jag byter mellan hel/halvljus, det är bara H4:an som ändrar glödtråd.
Jag betvivlar starkt att elsystemet klarar av lasten av 2 st. lampor tända samtidigt jämt. Frågan är nu om jag skall koppla ett relä till H7 lampan så att den tänds endast när jag sätter på helljuset och hämta matningen direkt från batteriet?
Jag tror inte att hojjen klarar av 55+60 watt över tiden med båda tända konstant?
Efter en hel helgs kopplande av diverse el har jag nu stött på följande problem.
Införskaffade dubbellysen som monterades tidigare till projektet. I den ena sitter en H4 lampa med parkeringsljus, i den andra en H7 som bara lyser med halvljus. När jag nu kopplat in allt lyser H7 lampan övertiden oavsett om jag byter mellan hel/halvljus, det är bara H4:an som ändrar glödtråd.
Jag betvivlar starkt att elsystemet klarar av lasten av 2 st. lampor tända samtidigt jämt. Frågan är nu om jag skall koppla ett relä till H7 lampan så att den tänds endast när jag sätter på helljuset och hämta matningen direkt från batteriet?
Jag tror inte att hojjen klarar av 55+60 watt över tiden med båda tända konstant?

