Inkomstskatt Oslo?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Om jag har tur kan jag komma att flytta till Oslo och jobba om ett tag, ett hyfsat välbetalt jobb.

Hur mycket skattar man i Oslo? Har för mig att det är olika skattesatser beroende på var i landet man arbetar, lägre i norr.

Har försökt googla men inte hittat några vettiga siffror. Någon som vet?

Tja, du är inne på något men den stora skillnaden är att i de tre (?) nordligaste fylkena (Där ingen vill bo) så betalar man 15% mindre i skatt. Kan vara att jag misar lite på siffran men något sådant är det. Har du norskt studielån så skrivs också en liknande andel av den av varje år.
Fast det är ännu bättre på Svalbard! Där betalar man visst ingen skatt! Bara se till att alltid ha en Magnum, pistol inte glassen, på dig.

Sedan har de som i Sverige mindre skillnader mellan olika kommuner men inger stort. Å sedan är det dyrare att bo i Oslo.

Hoppas att du får lite hjälp av detta!

marst060 skrev:
2479821 Om jag har tur kan jag komma att flytta till Oslo och jobba om ett tag, ett hyfsat välbetalt jobb.

Hur mycket skattar man i Oslo? Har för mig att det är olika skattesatser beroende på var i landet man arbetar, lägre i norr.

Har försökt googla men inte hittat några vettiga siffror. Någon som vet?
Här kan du hitta lite info: http://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/hem.asp&c=nor&l=sve&s=1&w=3&m=02

http://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/nor/sve/i07.asp&c=nor&l=sve&s=1&w=3&m=02

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg