Inkomstförsäkring - nån som har tips och erfarenhet av nån bra.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Någon här som har koll på någon bra inkomstförsäkring. Finns ju en hel del verkar det som. Tips och råd mottages tacksamt.

Sitter själv och kollar sånt och det diffar ganska kraftigt mellan de olika utövarna. Unionen är det jag har fastnat mest för dock verkar de kräva ett medlemsskap i deras fack men det är struntsamma då de ändå verkar vara bland de billigare och vettigare.
Solid tex har jag en offert på 650:-/månad för fristående inkomstförsäkring. Unionen 250:-/månad (medlemskap) samt ytterligare 50:-/månad för inkomstförsäkringen.
Väntar på svar från Fora tror jag det var, har haft pension och sånt via dem som anställd men gör om allt just nu då jag inte har haft något annat än olycksfallsförsäkring under de år som egen.

Skaffa en ingenjörsexaman och gå med i CF då ingår det i medlemskapet som är ganska billigt dessutom ;)

Jag hade tidigare Unionen och försäkringen kickade in vid två tillfällen.
Riktigt riktigt bra. Tyvärr svårt att inkomstförsäkra sig som egen företagare :gnissla

Funderar dock på om jag ska gå med i facket, för ibland känner jag att jag sitter löst här.

Jag hade tidigare Unionen och försäkringen kickade in vid två tillfällen.
Riktigt riktigt bra. Tyvärr svårt att inkomstförsäkra sig som egen företagare :gnissla

Funderar dock på om jag ska gå med i facket, för ibland känner jag att jag sitter löst här.

Hur kan ett fack hjälpa dig som egen?

Det enda facket duger till är om man har en arbetsgivare på knark.

Också Unionen. Ogillar egentligen facket, men är med enkom för inkomstförsäkring samt gruppolycksfallsförsäkringen som gäller även vid bankörning :yoparty

Tyvärr svårt att inkomstförsäkra sig som egen företagare :gnissla

Det beror ju på vad man har för upplägg... Jag funderar på att ändra bolagsstyrelsen så att jag endast är ägare av aktiebolaget på ett separat papper samt vanligt anställd men sedan får någon annan stå som ordförande och suppleant. På så vis kan jag sparka mig själv om jag vill och använda försäkringen :banana
Ibland är jag så jävla dryg så att jag förtjänar att få sparken.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park