Inkomstdeklaration -09

wiee ja får tillbaka 666 kr :D

Om man slarvat bort alla transaktionsnotor på aktieköp och inte har en möjlighet att få tillbaka dem, vad händer då?

Jag får tillbaks exakt 0kr på skatten. Kan det verkligen stämma eller ska jag behöva läsa något annat fält också?

Nån som får Nordeas inlog att fungera?

0kr i inkomst... Hoppas man får tillbaka mycket:)

Är din Audi en hoj?? :3freak
Hur många ponnys har den och vad toppar den(fartspärren är väl borta på S8orna)?

/Nyfiken

Last edited:
Nån som får Nordeas inlog att fungera?

Är din Audi en hoj?? :3freak
Hur många ponnys har den och vad toppar den(fartspärren är väl borta på S8orna)?

/Nyfiken

Funkar bara med explorer och inte mozilla om du inte kontaktar ditt bankkontor.

Tänkte precis surfa in och godkänna deklarationen och såg av ren slump att det stog
"Underlag för skattereduktion på arbetsinkomst har beräknats till xx6000. Taxerad förvärvsinkomst: x50 500"
Vad är det för andra pengar de har skattat på? Har inte sålt fonder eller dylikt och får tillbaka 5600:-

Fick ca 50k som inte är skattepliktiga, har de dragit skatt på de pengarna möjöigtvis?

Last edited:
Funkar bara med explorer och inte mozilla om du inte kontaktar ditt bankkontor.

Så här står det även på explorer:

Den efterfrågade sidan får inte visas (Error 403)

Det kan bero på att det krävs en giltig ID-handling (E-legitimation) eller lösenord.

--------------------------------------------------------------------------------
Forbidden (Error 403)
The requested object is not available. You may need a Client Certificate or password.

--------------------------------------------------------------------------------

Rapportera gärna sidor på skatteverket.se som innehåller felaktiga länkar till:
servicejouren@skatteverket.se

Fan.

Gillar verkligen skatteåterbäringen.. Fick en bit över 20k tillbaka, och även om man vet att det är en liten del av vad man faktiskt lagt ut under året. ( mest bensinpengar för min del ) Så känns det lite som en lotto vinst när dom kommer :banana

Det är när man börjar sin morgon med att läsa igenom en massa glädjeuttryck från personer som till kass ränta lånat ut pengar till staten i mer än ett år som man förstår hur förmyndar-/sossesamhället kunnat växa sig så starkt.

För övrigt är det allas förbannade skyldighet att göra deklarationen på papper, dels för att effektiviseringen hos Skatteverket ger högre skatt och dels för traditionen och inte minst för att man faktiskt är tvungen att ha koll på sina papper i tio år.

Det är när man börjar sin morgon med att läsa igenom en massa glädjeuttryck från personer som till kass ränta lånat ut pengar till staten i mer än ett år som man förstår hur förmyndar-/sossesamhället kunnat växa sig så starkt.

För övrigt är det allas förbannade skyldighet att göra deklarationen på papper, dels för att effektiviseringen hos Skatteverket ger högre skatt och dels för traditionen och inte minst för att man faktiskt är tvungen att ha koll på sina papper i tio år.

Tveksam till om jag verkligen har nage alternativ an att "lana ut pengar till staten", som du sa fint uttryckte det? Av nagon javla anledning dras det av en rejal summa varje gang arbetsgivaren behagar visa sitt gillande i form av pengar. Detta helt utan att jag givit mitt medgivande till nagot som helst autogiro...?:confused:

Sa, vad foreslar du?

Mitt initiativ var att fly faltet. Sa nu betalar jag samma summor till en annan stat... Vettefan om det nu var sa mkt battre. I sverige hade jag i alla fall gratis sjukvard och... Ja, aterkommer nar jag kommer pa fler fordelar. Men du ser poangen.

Du ska inte va så j*vla neggo markus...
eller fick du betala?? :hihi

Jag håller med om att räntan är kass men det är som inte så mycket att göra åt det utan man får helt enkelt vara glad för att det trillar in 15 loppor på kontot istället för att man få punga ut med 15...

Nån som är bitter eller?
Själv så hade jag bara missat det hela med att jämka lånen och då vart det ju en sjysst hacka som trillar in, vet att det är mina pengar som jag betalat för mycket men det känns ändå bra på nåt sätt.
Men du frågade ju själv över sånt i nån tråd, så du får väl också tillbaka... eller? Eller är det så att du bara konstaterar att så är fallet och gråter en skvätt över att du lånat ut de pengarna utan ränta?

Det med 10år gäller företag... du kan bara göra ändringar i din personliga deklaration fem år tillbaka.

Om man slarvat bort alla transaktionsnotor på aktieköp och inte har en möjlighet att få tillbaka dem, vad händer då?

Schablonmetoden. Det kan löna sig att använda den, eller så förlorar du ordentligt med pengar på det. :gnissla
http://www.skatteverket.se/funktioner/ordforklaringar/ordforklaringskatteverketdeklarera/schablonmetod.5.deeebd104898a3a9c80004654.html

Sen skaffar du en riktig internetbank så du får alla såna där superviktiga dokument i pdf:er varje gång du loggar in.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg