Inkompetenta politiker!

ja...

Att vara inkompetent politiker har blivit vedertaget. För typ 10 år sedan var en person ingen nämnd ingen glömd men dennes förnamn börjar på M.. o slutar på ona resten får ni gissa själva :D .. på väg att bli regeringschef! :jisses men det grusades pga olämplighet i form av slarv med personlig ekonomi + resten av larvet.. och personen är kvar i regeringen än idag :confused: behöver jag säga mer?

Gå in på Rosenbad o du kommer finna horder med klåpare nej föresten.. skockar med klåpare !! För det är just vad som krävs för att få vara med där.
gråt inte över spilld mjölk för jag antar att det är omöjligt att ändra på detta.

Jajaa det gamla demokratiblajjet kan komma till pass här.. (tänk på det när du röstar.. snacket)
Men...nääee det gör jag inte! Jag tänker inte drista mig att lägga energi på dessa individer för de är o förblir körda..

Så återigen.. Man själv är bäste dräng! sköt ditt o förse dig så gott du kan!
/E

Jag kom att tänka på det där på väg hem idag. Man kan inte veta allt och ständigt vara uppdaterad angående allt möjligt även som högt uppsatt politiker, det är orimligt. Men med dagens moderna teknik och utvecklade kommunikationer är det lätt att snabbt kolla upp saker.

Förstår inte hur människan tänkte....hon kan ju inte ha tänkt alls? Allt hon behövde veta var ett telefonsamtal eller några musklick bort. "Du, det här Phuket, vad är det för nåt egentligen?" Om man har det tunga ansvaret och känner att man inte har koll på läget måste man ju skaffa det. Omedelbart. Inte några dygn senare. På plats. Aftonbladet var elaka men träffande ang. de där obesvarade frågorna om att behöva se något med egna ögon för att kunna förstå.

Enklast vore ju om GP innehade samtliga ministerposter, då skulle sådant här inte behöva hända och thailändarna kunde då utnämna honom till hedersdoktor i turism som tack för all hjälp.

Jag orkar inte med detta landet länge till. Inte en dag utan nya -chocker och -attacker, må vara i riksdag och regering, näringslivet, nån dokusåpa eller schlagercirkusen. När jag var i Thailand en längre tid åkte jag till slut hem för att jag tyckte det var lite jobbigt att inte förstå omvärlden så bra. Skulle jag åka ner nu vore det i sanning en befrielse!

(Och kom nu inte med det här "jamen flytta då", jag ska, har bara inte bestämt riktigt var än, plus att lyan inte är färdigfixad. Något varmt ställe där man kan ha lätta kläder på sig året om räcker långt. Gärna låg kostnadsnivå. Får väl provbo lite här och var först.)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis