Inkörningsolja?

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Vad skiljer inkörningsolja (den som är i när hojen är ny) från vanlig olja man kör med övrig tid? :va

Yamaha säger att man ska ha inkörningsoljan i hojen de första 100 milen.
 
Ja det är inkörningsolja i..100 mil och inte mer..Sedan kan det bli konstigheter med kopplingen...Kör sedan på Castrol R4...
Lycka till..:tummenupp
 
Jerry#1 skrev:
2439379 Ja det är inkörningsolja i..100 mil och inte mer..Sedan kan det bli konstigheter med kopplingen...Kör sedan på Castrol R4...
Lycka till..:tummenupp


Men vad är de som skiljer den från annan olja?
 
Steinmeister skrev:
2439392 Men vad är de som skiljer den från annan olja?

Den oljan köper Yamaha förmodligen för mindre än 10 kronor litern. Det är inte oljan som är problemet utan oljefiltret. Det sätts igen rätt snabbt i början av motorns livscykel.
 
andersbrink skrev:
2439975 Den oljan köper Yamaha förmodligen för mindre än 10 kronor litern. Det är inte oljan som är problemet utan oljefiltret. Det sätts igen rätt snabbt i början av motorns livscykel.



Så att jag bytte olja och filter efter 30 mil gör inget med andra ord. Den som var i va duktigt svart redan.
 
när hojjen är ny så har du mindre spel i motorn allt efter så kommer det bli mer och mer spel i motorn därför ska du ha en finare olja i motorn när den är ny så den kan tränga in bland dessa små spel

ja om du förstår vad jag menar mvh jonas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top