Inkörning crf 450 motard

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har nyss köpt en ny crf 450 motard -05 men den står redan på verkstaden pga nåt fabrikationsfel på nåt drev och växelförare. Har bara kört ca 2,5-3 tim med den men när jag ska få tillbaka den ska de förhoppningsvis öppna luftburken, ombestycka förgasaren osv för att få lite mer fart på den. Jag undrar dock hur man ska köra in den bäst och hur mycket innan man kan dra på för fullt? Har en verkstadshandbok men jag hittar inget om detta! Sen får ni gärna dela med er synpunkter och tips på denna hoj om nåt annat!

Kör du på bana? Isf kör på som vanligt, hojen gillar axxeleration, bromsning och varierande varv under inkörningen. :tummenupp Sen hur länge en sån hoj skall köras in? kolven går ju bara 50h. Inkörningen borde redan vara färdig för din del.

Normal inkörningsprocedur på en CRF med flera är:Starta....låt den bli genomvarm...stäng av&låt den bli kall,Starta igen ev kör lite lugnt 5min eller låt den bara bli genomvarm igen,Låt kallna.

Sen e det bara å ge den SPETTET ......om de står nått annat i rekommendationerna du fick med cykeln ska du givetvis följa det!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back