NatoN skrev:Tjaa,Polini själva uppger 37 hästar på veven, men jag vet inte riktigt. Vet ej heller om den går bäst med mitt jollysystem eller med orginal. Ska testa båda sen i vår. Sen ska jag försöka få den bänkad också.
Borde bli rätt kul
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NatoN skrev:Tjaa,Polini själva uppger 37 hästar på veven, men jag vet inte riktigt. Vet ej heller om den går bäst med mitt jollysystem eller med orginal. Ska testa båda sen i vår. Sen ska jag försöka få den bänkad också.
bebbe skrev:Borde bli rätt kul![]()
Jösse skrev:NatoN har du bild på motorn med Jollymotopipan på skulle va kul o se![]()
:
Provade det en gång.....rasad cylinder,kolv,ramlager,tändplatta,svänghjul,spricka i blocketMattias skrev:Lyssna och känn efter missljud och spikningar och grejer. Verkar den gå dåligt på nåt vis, stäng av och kolla. Man kan inte varva bort motorfel, även om det är populärt att försöka.
:kockoBrännström skrev:Provade det en gång.....rasad cylinder,kolv,ramlager,tändplatta,svänghjul,spricka i blocket![]()
![]()
![]()
:kocko
Men då lät det faktiskt som om det vart en loppa på stiften och inte ett ramlager som skulle skära![]()
Den var helt slut,detta var inte under nån inkörningsfas iallafallBorsiin JR skrev:Känns inte som om det berodde på inkörningen utan snarare på att motorn var felaktigt ihopsatt eller helt slut......
Mr_Malossi skrev:37 hästar på veven är väl inte så bra med tanke på att den har väl ca 35-36 hästar orginal i motorn?
Rickard skrev:Att köra in en "racer" som t.ex. TZ 250 har inte mycket att göra med inkörning av gathoj.
En racer har inte många mil per kolv och man plockar isär motorn ofta. Att hålla på och "köra in motorn" varje gång man bytt kolvringar är därför rätt meningslöst. En tävlingscross går ju längre, men det är väl 30 timmar max mellan kolvringsbyte där som gäller.
En gathoj däremot vill man väl i allafall kunna köra 1000 mil på innan man byter kolvringar och då rekomenderar jag starkt att man följer tillverkarens rekomendationer (med extra olja i inkörning när så rekomendreas).
NatoN skrev:Vet inte riktigt om det här med effekten. Det står iofs ingenstans om vevaxeleffekt, står bara effekt.
Denna effektkurva har dom under beskrivningen av cylindern.
Orginaleffektkurvan verkar lite väl klen, även fast det skulle vara bakhjulseffekt. Fast bhp kan det inte vara,
37 hästar på bakan är knappast troligt.
Polini 154cc, Rotax 123
![]()
Mr_Malossi skrev:okej, vet att det är en liten fjortis fråga, men jag är själv väldigt sugen på big bore kit till min rs. Är det värt pengarna? Storskillnad mot orginal?
Mvh/Dennis
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |