Inkörning av nytt ställ

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Tjena på er. Har precis hämtat ut ett nytt ställ som sitter som korvskinn på min vackra kropp. Vet att skinnet tänjer sig efter ett tag så passformen anpassar sig. Men finns det några genvägar till något snabbare sätt att tänja ut stället? Eller måste jag knata runt med det på mig här hemma i veckovis?

DSCN2197.jpg

Last edited:
Endel säger ju att man ska duscha med det, sen ut och stretcha :tungan

Ja, därför säger tillverkarna att man absolut inte får vistas ute när det regnar.

Sätt på dig skinnstället...
Sätt igång en långfilm o sitt i soffa/fåtölj med knäna under hakan (el ja så vig är man fan inte i skinnstället men i alla fall så du drar upp benen lite då och då under filmens gång)..
El nått liknande...

Ut å kör hoj, det är lite det man ska ha det till! Eller vill du ha ett ställ som är anpassat för att sitta framför tv'n? ;)

Hade det inte varit en jäkla massa minusgrader och massa vitt elände ute så hade jag garanterat redan varit ute på vägarna. Får väl köra snöskoter med stället på istället. :)

Skinn krymper när det varit fuktigt och torkar.
Däremot så kan man få motsatt verkan om man töjer ut det medans det torkar.
Men på dagens skinnställ så blir det ju mindre skinn och mer stretch så frågan är
om man får ut något av att ge sig på det jobbet. :va

Jag får smörja in det gott med minkoljan och köra lite gympa pass med stället på så kanske det löser sig innan våren. :) Tack för tipsen grabbar!
:hojcbr

på med stället och en sjysst film!
förslagsvis denna! är min kvällsplan iaf! sen att man kan få snea blickar från tjejen är ju som det är, hon fattar ju ingenting.

Varför ska du tänja ut det? Det är väl finemang om det sitter som ett korvskinn sen när du ska köra hoj i det?!

Köpte själv nytt i December. Sitter så jävla tajt att 1, kan inte få på det själv 2, kan inte få av det själv. Hamnar kulorna fel vid försök 1 är det bara att börja om för något manöver utrymme finns det inte.

Varför ska du tänja ut det? Det är väl finemang om det sitter som ett korvskinn sen när du ska köra hoj i det?!

1. Slippa få skav. 2. Jobbigt att behöva be er lyfta upp mig på hojen för min rörlighet är lika med noll 3. Tycker ej om när det stretar och drar i stället 4. För lite plats för ölmagen när ryggskyddet åker i. :)

Det går inte att töja ut ett ställ särskilt mycket. Jag hade ett ställ som satt som ett korvskinn. Jag kunde nätt o jämnt dra igen dragkedjen. Men om jag satte i ryhhskyddet så gick det inte att dra upp dragkedjan. Jag köpte stället i November så jag hade det på mig ett par timmar varje kväll hela vintern. när sommaren kom hade det fortfarande inte töjt ut sig någonting. Då provade jag att duscha med stället, det töjde sig ordentligt när det var blött. Då gick det utmärkt att ha på sig ryggskyddet också. Jag hade på mig stället i ca. 5 timmar så att det skulle torka på kroppen så det inte krympte. Men efter 5 timmar frös jag som en hund så jag blev tvungen att ta av det. Sen tog ca. 2 dagar innan det var helt torrt, jag smörjde in det ordentligt medans det höll på att torka. När jag provade stället igen efter det torkat helt, då hade krymp tillbaks allt det hade töjts sig. Så det slutade med att tjejen fick det stället och jag köpte en storlek större

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park