skövde_pöjk
Team Piratos Racing
tjena!
Vet att det är LITE tidigt att fråga detta men gör det ändå!
Vad är den optimala inkörningsvarianten för en ny hoj?
Har hört lite olika teorier om inkörning..
1. Kör efter manualen.. dvs lugn inkörning, trappa upp varvtalet stegvis! detta har jag läst inte skall vara optimalt för hojen(för att få ut så mycket kraft som möjligt och ökad livslängd på motorn)
2. Bland högt varvtal med kraftig motorbroms, inga större restriktioner ang varvtal(bör väl inte ligga på varstoppet iofs) detta för att kolvringarna skall pressas mot cylväggen mm mm kommer inte riktigt ihåg allt(var typ 10 sidor med text)länk till deras sida http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Då är min fråga till er som vet mer än jag.. hur ska jag göra för att motorn ska bli som mest effektiv?
mycket tacksam för svar
Mvh Jonas Windeståhl
Vet att det är LITE tidigt att fråga detta men gör det ändå!
Vad är den optimala inkörningsvarianten för en ny hoj?
Har hört lite olika teorier om inkörning..
1. Kör efter manualen.. dvs lugn inkörning, trappa upp varvtalet stegvis! detta har jag läst inte skall vara optimalt för hojen(för att få ut så mycket kraft som möjligt och ökad livslängd på motorn)
2. Bland högt varvtal med kraftig motorbroms, inga större restriktioner ang varvtal(bör väl inte ligga på varstoppet iofs) detta för att kolvringarna skall pressas mot cylväggen mm mm kommer inte riktigt ihåg allt(var typ 10 sidor med text)länk till deras sida http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Då är min fråga till er som vet mer än jag.. hur ska jag göra för att motorn ska bli som mest effektiv?
mycket tacksam för svar
Mvh Jonas Windeståhl
Last edited: