Inkörning av Husa.

Birger

birger
Gick med
19 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Husaberg FS 650e Force Edition -04
Tjabba. :va

Info och synpunkter på inkörning av ny husaberg FS 650 SM 04.
Vissa säger gasa på, varm eller kall !!
Andra säger bara den är ordenligt varm !!
Och vissa ta det jätte lungt dom fyra-fem första tim !!

Någon som har ett korrekt svar :confused:
 
Birger skrev:
Tjabba. :va

Info och synpunkter på inkörning av ny husaberg FS 650 SM 04.
Vissa säger gasa på, varm eller kall !!
Andra säger bara den är ordenligt varm !!
Och vissa ta det jätte lungt dom fyra-fem första tim !!

Någon som har ett korrekt svar :confused:
Ingen motor mår bra av att plågas direkt när den är kall,inkörd eller ej.Varför inte köra lite lugnt första 3 timmarna och byta olja och kolla ventiler som det står i manualen?
 
Birger skrev:
Tjabba. :va

Info och synpunkter på inkörning av ny husaberg FS 650 SM 04.
Vissa säger gasa på, varm eller kall !!
Andra säger bara den är ordenligt varm !!
Och vissa ta det jätte lungt dom fyra-fem första tim !!

Någon som har ett korrekt svar :confused:

Körde in min enligt rekomendationerna i manualen. Tror motorn mår bäst av det... Sen får vissa säga vad de vill, men jag litar på det som står i manualen.
 
henrikkrueger skrev:
Körde in min enligt rekomendationerna i manualen. Tror motorn mår bäst av det... Sen får vissa säga vad de vill, men jag litar på det som står i manualen.

Okej, får väl göra det då !!
Står bara lite olika i manualen på denna än på min tidigare 04 a"

:tummenupp
 
Birger skrev:
Tjabba. :va

Info och synpunkter på inkörning av ny husaberg FS 650 SM 04.
Vissa säger gasa på, varm eller kall !!
Andra säger bara den är ordenligt varm !!
Och vissa ta det jätte lungt dom fyra-fem första tim !!

Någon som har ett korrekt svar :confused:
Får inte köras in lungt!! se bara till att motorn är genomvarm, sedan är det vicktigt att inte köra lungt på ex jämn gas typ lansvägsåka! kör man in den på de sättet så glaseras cylindern i moppefuckoläge dvs den kommer att gå sämmre o dra olja och sota ner kolvtoppen o ringarna! Bästa för motorns liv är simulerad bankörning eller bankörning, dvs mycket gaspådrag o motorbroms! Så fullt gärn genom växlarna men tokvarva inte! Glöm ej att motorbromsa mycket de suger nämligen upp olja på cylinderväggen kyler/smörjer på så sätt effektivt! :tummenupp Kör så i typ 3 tim eller längre
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top