kurre3
Det är visst nån som är tillbaka...=)
Finns ju många trådar om inkörning här, men jag vill bestämt hävda att jag är förbannat osäker på om särskillda rekommendatioer gäller när vi snackar 25 kw.
Som jag har summerat det efter att ha läst era förslag om inkörning, så handlar det om att avväga om man vill satsa på att klämma ut det sista ur nutellaburken eller om man vill ha ett par år extra på livslängden och kanske slippa vart fjärde oljebyte eller nåt.
Undvik husomhelst belastning och att tokvarva första 40 milen. Det verkar gälla alla skolor..
Jag har ju en 03 R6 -25kw och man kan ju tycka att det inte borde existera någon särskilld behandling när det är strypt men jag blir ändå osäker.
Det låter som det vore vettigt att varva upp den till iaf. 13-14 tusen varv snart i mitt fall (kört 30 mil) men efter 9 000 varv handlar det ju om att pressa varvräknarn och det tar säkert ett tag innan man når 14. Dessutom borde detta falla in under vad som kunde kallas "att belasta hojen".
Hur kör man bäst in en strypt hoj??

Som jag har summerat det efter att ha läst era förslag om inkörning, så handlar det om att avväga om man vill satsa på att klämma ut det sista ur nutellaburken eller om man vill ha ett par år extra på livslängden och kanske slippa vart fjärde oljebyte eller nåt.
Undvik husomhelst belastning och att tokvarva första 40 milen. Det verkar gälla alla skolor..
Jag har ju en 03 R6 -25kw och man kan ju tycka att det inte borde existera någon särskilld behandling när det är strypt men jag blir ändå osäker.
Det låter som det vore vettigt att varva upp den till iaf. 13-14 tusen varv snart i mitt fall (kört 30 mil) men efter 9 000 varv handlar det ju om att pressa varvräknarn och det tar säkert ett tag innan man når 14. Dessutom borde detta falla in under vad som kunde kallas "att belasta hojen".
Hur kör man bäst in en strypt hoj??
