Inköp av tält!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag som bara hade ett bonnigt McKinley-tält, får jag stå i skämsvrån? :va

Nej varför det ? Det fungerar för dig och du är nöjd.
Men ditt val av tält visar att du kan vara i en sådan position att du inte behöver imponera på andra med tältet. :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Köp ett riktigt bra tält, köper du nytt kan du sedan sälja med max 500kr förlust. Köper du beg får du igen pengarna. Dvs du har tältat gratis.
Lönar det sig att lägga så mycket tid på att sälja det ?
Peter har nu lagt nästan 2 månader på att bli av med sina prylar
Jag har ett helt nytt tält som aldrig blev använt. Det skulle vara till en alpinexpedition som aldrig blev av. Marmot Asgard 2P. Kan även användas på vintern. Kupoltält. Nypriset var 5500 kr. Säljes nu för halva priset 2750 kr. Riktigt bra tält för den kräsne.
För mig är det en förlust på 2750kr, direkt.
https://www.blocket.se/goteborg/Talt_alpint_Marmont_nytt_mm_71946225.htm?ca=15&w=2

Köper man ett begagnat tält i klass 5000kr nytt, 500kr under nypriset i affär.
Ja då har man inte kollat runt mycket på marknaden.
Som jag ser det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nej varför det ? Det fungerar för dig och du är nöjd.
Men ditt val av tält visar att du kan vara i en sådan position att du inte behöver imponera på andra med tältet. :)

Inget behov av att tält-impa, nej. :hihi Det skulle snarare kännas löjligt att smälla upp ett 8.000kr-tält på de svensson-ställen där jag brukar tälta.

Mitt första tunneltält kostade 600 spänn och det hade jag i 7 eller 8 år. På hemväg en helg när jag hade varit ute, åkte jag igenom en åskskur. Inget märkvärdigt, utan när jag kom hem var regnet glömt och tältet åkte ned i källaren.

Nytt år, ny tälthelg. Tänkte kolla hur partyt i samband med vätterrundan var i Motala. Kommer ut till Zäta-parken och slår upp tältet och när jag kryper in är hela innertältet fullt med stora hål! Jag begriper ingenting, men så plötsligt kommer jag ihåg åskskuren... :huvet
Hade jag kommit ihåg att lägga ut tältet i torkrummet hade jag säkert haft kvar det lika länge till.


Det jag vill säga är att jag tror att jag och det stora flertalet campare inte sover bättre i ett tält för tiodubbla priset. Till största delen för att vi bara slår upp tältet på gräsmattor i fint väder utan blåst. Vi är inte ute veckor i sträck utan håller oss till en helg, upp till en vecka.

Nackdelen med mitt billiga tält var att det var lite omständligt att slå upp. T.ex. var man tvungen att först få upp ytter- och sen krypa in och fästa innertältet varje gång. Tog några minuter extra, men så är det att vara sn...ekonomisk. :)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Min erfarenhet är att de billiga tälten saknar det lilla sista som gör att man trivs.

Mina billiga tält gick att använda men jag var alltid lite småirriterad...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har ett gammalt kupoltält från North Face som du kan få köpa för en femhunka. Har inte använt det på flera år. Det är helt och fräscht. 3 pers. Väger 3.26 kilo
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har ett gammalt kupoltält från North Face som du kan få köpa för en femhunka. Har inte använt det på flera år. Det är helt och fräscht. 3 pers. Väger 3.26 kilo

Vilket är det? Jag kanske kan vara intresserad. Skicka gärna ett pm med detaljer. :hej
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top