matte@honda skrev:hör me ulf mohlin på mohlins. ja beställde ett giannelli av honom för ett tag sen. kostar inte så mycke. www.mohlins.se
Skall köpa av Itacha75s kontakt, men tack ändå.

1400 skulle jag få det för, vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
matte@honda skrev:hör me ulf mohlin på mohlins. ja beställde ett giannelli av honom för ett tag sen. kostar inte så mycke. www.mohlins.se
Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.YammaDT skrev:Låter väl som ett vettigt pris...Bara att blästra, lacka o sota ur så ska det nog bli fräscht.
philsson skrev:Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.![]()
Rostar det föresten?. om det inte är lackat![]()
Det rostar, så man får ta av det nån gång ibland och slipa av rosten, och spraya ny färg.philsson skrev:Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.![]()
Rostar det föresten?. om det inte är lackat![]()
Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?.KalleNorton skrev:Det rostar, så man får ta av det nån gång ibland och slipa av rosten, och spraya ny färg.
philsson skrev:Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?.då rostar det väl inte?-.
Mitt var bara rostigt i början av kröken, så där syntes det inte om man spreja svartphilsson skrev:Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?.då rostar det väl inte?-.
hehe.. ok.. men ska se om jag orkar slipa det rent och fint.. å hittar nån bra klarlack sen..KalleNorton skrev:Mitt var bara rostigt i början av kröken, så där syntes det inte om man spreja svart![]()
Sätt på stålborste på en borrmaskin och slipa, där det är svårt att komma åt tar man en dremel och slipar!philsson skrev:hehe.. ok.. men ska se om jag orkar slipa det rent och fint.. å hittar nån bra klarlack sen..men vad ska man köra för slippapper på det..
lämplig grovhet?.
Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.KalleNorton skrev:Sätt på stålborste på en borrmaskin och slipa, där det är svårt att komma åt tar man en dremel och slipar!
philsson skrev:Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.![]()
Och dremel vet jag inte ens vad det är.![]()
philsson skrev:Haha!.. det lärdet ju "inte" göra.. sluta spamma nu solid..![]()
Nope, inge repor. Man kan ta och polera det i efterhand, så blir det blankt och fint ocksåphilsson skrev:Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.![]()
Och dremel vet jag inte ens vad det är.![]()
Aja.. en sådan.KalleNorton skrev:Nope, inge repor. Man kan ta och polera det i efterhand, så blir det blankt och fint också
http://www.karratha.com/~nba/dremel.jpg
Det är en dremel!
Hur bär man sig åt då. lämnar man in det eller?. kostar?.cRoC skrev:Förzinka systemet så ska du se att det förblir rostfritt![]()
philsson skrev:Hur bär man sig åt då. lämnar man in det eller?. kostar?.
Aja.. göt.. är det bara polera och sen aplicera zinksprayet`?.. håller det bra kvalla?.matte@honda skrev:köp CRC Zinkspray o kladda på lite.. finns lite överallt tror ja
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |