ini helvetes svårstartad zzr 600

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Frugans hoj e ett jävla probembarn.Startar ibland.Ibland inte,får stå 10 min sen går den ev igång.Har synkat förgasare,nytt batteri.tomgången vandrar.Vet att dom e känsliga.någon som har tips?

Kollat tändstift, tändkablar, anslutning mot tändspole?
Enkelt att kolla.

Yamakalle skrev:
2213204 Frugans hoj e ett jävla probembarn.Startar ibland.Ibland inte,får stå 10 min sen går den ev igång.Har synkat förgasare,nytt batteri.tomgången vandrar.Vet att dom e känsliga.någon som har tips?

Funatic skrev:
2213228 Kollat tändstift, tändkablar, anslutning mot tändspole?
Enkelt att kolla.
De e kollat.Får j bara igång eländet går den som ett skållat ollon.Misständer inte ,bra drag går jämt o fint. :censored :censored :censored :censored

När jag köpte min hoj så hade jag de symptomen.Den startade direkt när den hade stått ett tag.Men när jag åkt en stund och jag stängde av den då ville den inte starta förrän den stått ett tag.Det satt ett felaktigt billigt biltema batteri i den.Köpte ett nytt riktigt batteri,efter det har jag inte haft några problem.Kan ju även vara tjuvluft.Försök få igång hojen och spruta sedan startspray vid insuget så hör du om den drar tjuvluft.

zx skrev:
2213452 När jag köpte min hoj så hade jag de symptomen.Den startade direkt när den hade stått ett tag.Men när jag åkt en stund och jag stängde av den då ville den inte starta förrän den stått ett tag.Det satt ett felaktigt billigt biltema batteri i den.Köpte ett nytt riktigt batteri,efter det har jag inte haft några problem.Kan ju även vara tjuvluft.Försök få igång hojen och spruta sedan startspray vid insuget så hör du om den drar tjuvluft.
Har provat startgas runt insug o förgasare.Nytt batteri m bra kvalite finns.Har synkat om förgasarna igen o öppnat blandskruvarna lite.Får prova igen imorgon bitti när den är kall.Har även kollat vakuumkranen till tanken,funkar klockrent.

Tjena

Kanske inte den mest kvalificerade tipset men jag hade ett liknande problem med min Kawa och det var så att det var en slang som gör att det kommer in luft i tanken som var klämd tur var att jag kom på det ganska fort genom att så fort jag öppnade tanklocket hoppade den igång. Lätt att kolla iallafall

Lycka till ....Jeppe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...