Inhandlad 660 räddar sommaren :-)

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Köpte en KTM 660 igår, jippie! :)

Nu behöver jag bara gå en kurs i kickning! Killen jag köpte den av fick kicka igång den åt mig när jag hade köpt den.
Å idag har jag träningsverk... Fasen va sur jag va efter att tankat den första gången å inte fick igång den! :mad: Vid andra tankningen lät jag motorn gå :gnissla

Ska se om det kan komme lite bilder inom kort!

BRUMM BRUMM allihopa, vi ses på vägarna!

grattiz!
Kicka sakta till det tar stopp dra in spaken, tryck ner kicken lite längre, släpp spaken upp med kicken sen kicka till ordentligt "its alive"

Alla har olika sätt, men ett sätt, lär dig kicka när du sitter på DIREKT...Enligt boken ska man stå på sidan av vilket är idiotiskt! Jag har ett helt annat sätt att få igång den! Dra in dekompen, kicka en tre gånger, när kicken är uppe släpper du dekompen, då kommer du kunna kicka utan komp en gång till sen 'är det bara att dra till utav fan...Trodde det var omöjligt att lära sig få igång åbäket när jag köpte min, men man lär sig faktist, och det finns 1000 knep, hitta ditt eget! Men lär dig, surt när man får kärringstopp vid rödljuset och får kicka som en idiot! Lycka till!

Haha... jag hade problem också i början men nu startar den på första.

Tryck in decompen å kicka löst tills det klickar. Sen kickar du hela vägen uppifrån och ner. Bestämt. Jag tyckte det var lättast att stå bredvid hojen och kicka med högern. Stå på en trottoarkant och hojen på gatan. eller liknande i början för att komma upp lite. Inte alls lika jobbigt då.

Lycka till

Hmm förstår inte riktigt alla som klagar på att kicka igång en 660 :va Jag har aldrig haft problemet att inte få igång min, inte ens när den va nyinköpt och jag ett blåbär - kickar igång den lätt med mina fliipp-flopps på. Klart sen e jag ju något bättre än alla andra :tungan , hehe skojja bara =)

Men här kommer iaf några tips:
E den helt kall; Gasa en 3-4 ggr på gasen, in med dekompen kicka ca 3 ggr, upp med kicken helt och tryck till. Lugnt o sansat med jämt men bestämt tryck - vips den e igång på några av dom första kickarna.

E den varm; Kicka direkt, eller möjligtvis kicka igenom en gång med dekompen intryckt - dillididam och så är bästen igång.

Tack för tipsen.

Har börjat med att stå lite högre vid sidan av hojjen, men Jag får väl lära mig nåt ordentligt sätt imorgon bitti för jag tänkte ta mig in till stan sen. Vill ju inte stå där vid ett rödljus som ett fån å inte få igång, haha.
Låter bra att det kommer med tiden.

Köpte en KTM 660 igår, jippie! :)

Nu behöver jag bara gå en kurs i kickning! Killen jag köpte den av fick kicka igång den åt mig när jag hade köpt den.
Å idag har jag träningsverk... Fasen va sur jag va efter att tankat den första gången å inte fick igång den! :mad: Vid andra tankningen lät jag motorn gå :gnissla

Ska se om det kan komme lite bilder inom kort!

BRUMM BRUMM allihopa, vi ses på vägarna!

Felet jag gjorde i början var att inte kicka igenom hela vägen. Försök tänka att du ska kicka förbi fotpinnen.

VARM.....dra ut varmstartknappen (den röda) = startar direkt, kom oxå ihåg att trycka in samma knapp när den startat:tummenupp

KALL.....ifall du kickat länge med choke ute och den inte gått igång....då har den blivit sur.....vinkla ner hojjen tills soppan rinner ut från drän slangarna....försök igen!

Använder aldrig varmstarten, går alltid igång på 1:a eller 2:a kicken oavsett

Lägg motorcykeln på vänster sidan, fast det måste vara 10cm kvar från fotpinnen till marken. Ta upp den igen, gå tre varv runt cykeln (OBS! Åt höger!!!). Ta på och av dig hjälmen tre gånger samtidigt som du sjunger "Nu tändas tusen juleljus". Gasa 3 gånger, fast vrid bara gasen 1½ cm!
Dra ut varmstartsknappen, dra ut choken, tryck in choken, tryck in varmstartsknappen.

Nu är det bara att kicka så hoppar den igång! :rolleyes:

Last edited:
Lägg motorcykeln på vänster sidan, fast det måste vara 10cm kvar från fotpinnen till marken. Ta upp den igen, gå tre varv runt cykeln (OBS! Åt höger!!!). Ta på och av dig hjälmen tre gånger samtidigt som du sjunger "Nu tändas tusen juleljus". Gasa 3 gånger, fast vrid bara gasen 1½ cm!
Dra ut varmstartsknappen, dra ut choken, tryck in choken, tryck in varmstartsknappen.

Nu är det bara att kicka så hoppar den igång! :rolleyes

Som sagt de e alltid lika roligt att höra på folks olika sätt att kicka igång hojen :D

Alla hojar är en egen individ där med så är dom olika att kicka igång. Ungefär som att alla tjejer är olika i sängen :va :slicka :fakta :D

Min tycker om en fast och bestämd fot pang på rödbettan så att säga, inget lirkande här inte... :tuttar

Last edited:
Hej igen.

Idag har jag börjat träna vänsterbenet istället fär det träningsvärkande högerbenet. Å jag tror jag fått in det hela. :yoparty

Decompar en lätt kick å sen nån eller några rejäla stamp från "halvhöjd". Har funkat hyffsat hela dan.
Hade nog fortfarande stått vid sidan av, trampat fram ett klick å stampat ihjäl mitt stackars högerben. Förmodligen med resultat att jag skulle vält över cykeln slagit mig blivit utskrattad å sen sålt den av skam. Tack alla tipsare.

Fasen vad livet e kul nu :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...