Inhandla Ktm 640 lr 660

Emmi skrev:
2350953 Kanske det. Jag skulle vilja ha bromsskivelås på en sporthoj också, men har aldrig haft några problem när jag har lämnat min 660 nånstans.

Nej nej.. Som född tankspridd lämnade jag mer än en gång rettan med nycklarna i, hjälmen på backspegeln och handskarna under kåpglaset.. Men det är ju ren jefla tur att inget fucko såg det. Så ofta som folk blir av med sina grejer och skriver om det här lär man ju knappast lite på "det har aldrig hänt nåt förr.."

Jag har blivit av med hojar förr, det är sällan ett bromsskivelås stoppar nån som vill ha en hoj, även på ljusa dagen mitt i stan.

Men sure, tändningslås är bättre än inte tändningslås ur den synpunkten.

Emmi skrev:
2350971
Men sure, tändningslås är bättre än inte tändningslås ur den synpunkten.

Nee... Är det nån som verkligen vill ha så tar de ju fan huset med om hojen sitter fast i ett de små krypen.. Det är de där spontana "kolla, den är olåst", från små kvarterskriminella skitungar som man kan göra nåt åt, det kräver fan så mkt mer att behöva riva kablar och tjuvkoppla än att bara hoppa upp och åka.

Sjukt egentligen att hojarna inte ens står säkra när de står fastlåsta i monterade saker i garage. Ett litet batteri som löser ut pepparspray eller senapsgas eller nåt kanske vore nåt? Nästa stöldskyddstrend?

Ett hett tips är att montera en dold brytare på något smart ställe. koppla den i serie med döaren sen kan de stå och kicka tills de dör...
Den enklare varianten är att dra ut både varmstart och choke, det stoppar iaf några slödder. Som sagt tidigare så hjälper det inte ens att gjuta fast hojen i backen om någon verkligen bestämt sig så man få rikta in sig på de som gör brott "för att chansen fanns där"

M:et skrev:
2351033 Ett hett tips är att montera en dold brytare på något smart ställe. koppla den i serie med döaren sen kan de stå och kicka tills de dör...
Den enklare varianten är att dra ut både varmstart och choke, det stoppar iaf några slödder. Som sagt tidigare så hjälper det inte ens att gjuta fast hojen i backen om någon verkligen bestämt sig så man få rikta in sig på de som gör brott "för att chansen fanns där"

Smart, är ju inte alltför svårt att göra ett eget "tändningslås" på så sätt.

Precis, de som verkligen vill får hojen. Då gäller det väl bara att via FB att man gjort vad man kunnat så att man får ut pengarna. Dessutom är de värsta just kidsen som gör det för att tillfället fanns där. Det är de som snor, kör sönder och tänder eld på när de ledsnar så att FB lagar och så har man en hoj som varit stulen, hur kul är det då? Hellre nya pengar i så fall!

Har nån koll på statistiken runt det där? Hur många cyklar som stjäls hur och av vem dvs.

Tändningslåset tycker jag varken gör av eller till stöldmässigt... Ska nån sno en hoj är det ju låsen som är ivägen och skulle aldrig lämna en hoj utan bromsskivelås när jag är på stan.. Nackdelen är ju om nån startar skiten och låter den stå på tomgången.. där kan ju en brytare hjälpa..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT