Inhandla Ktm 640 lr 660

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Går i tankar att köpa mig en KTM 640eller 660 med...
har haft en 660 innan men jag är sugen på elstart då tjejen ska börja övnings köra lite. Är inte så sugen att slänga upp henne på rettan direkt... Så en KTM vore perfekt...

Då till frågan eftersom jag kommer fara runt och busa med denna leksak oxså så vill man ju ha lite pulver i den... Hur mycket skiljer det på en 640 vs 660???

vad kan man göra för ingrepp på en 640 som inte kostar skjortan för att få upp vridet samt effkten lite till???

///micke

Mr_Mike skrev:
2347769 Går i tankar att köpa mig en KTM 640eller 660 med...
har haft en 660 innan men jag är sugen på elstart då tjejen ska börja övnings köra lite. Är inte så sugen att slänga upp henne på rettan direkt... Så en KTM vore perfekt...

Då till frågan eftersom jag kommer fara runt och busa med denna leksak oxså så vill man ju ha lite pulver i den... Hur mycket skiljer det på en 640 vs 660???

vad kan man göra för ingrepp på en 640 som inte kostar skjortan för att få upp vridet samt effkten lite till???

///micke

625 SMC har elstart!

Mr_Mike skrev:
2347769 Går i tankar att köpa mig en KTM 640eller 660 med...

///micke

Stor skillnad...660 väger mindre...inget batteri...654 kubik mot 625 kubik....bättre förgasare osv....:tummenupp

Mr_Mike skrev:
2347769vad kan man göra för ingrepp på en 640 som inte kostar skjortan för att få upp vridet samt effkten lite till???
///micke

Enl mig så byter du fugge så har du en 625 med touring tank å sadel ;) Sen är du ju alltid trevligt å fixa slipon osv.. Man behöver ju inte köpa det dyraste..

Jag tyckte att 640n kändes klumpigare att köra än 660n med den sadeln och tanken.

Ang. Elstart så måste jag bara lägga in lite.. :)

Testade att kicka en 660 häromdagen för första gången.. Har aldrig tidigare ens funderat på att kicka igång en hoj ( bortsett från min dt50 för glada 12 år sen) Jag hade noll teknik bara hoppde till en gång på kicken.. och den hoppade snällt igång! nästa gång fick jag stampa två gånger men det kändes så fruktansvärt enkelt!!

Kan ju tillägga att jag haft total kick fobi föratt jag tyckt det kännts så struligt men det va fan lika smidigt som när man körde moppe i sin ungdom.. Ja nästan ialla fall, lite hårdare får man ju ta i men klart smidigt! :tummenupp

Jag trivdes kanonbra med min 640 och att den var utrustad med elstart var en av anledningarna till att jag valde den.
Det är inte alltid de snällt startar på de första kickarna och då vill man bara :4skrika

Elstart måhända vara skönt. Men kan jag kicka igång min hoj när jag står bredvid i flipflops när hojen inte har vart igång på en vecka så kan ni nog med.

Nackdelen med kick är om snuten kommer och man måste snabbt därifrån. Lite jobbigt att stresskicka och då gör man misstag och hojen startar inte =(

min mamma kan kicka igång min 660...

Tycker absolut inte att du ska köpa en 640 pga av att den har elstart.

-MLM- skrev:
2350193 Nackdelen med kick är om snuten kommer och man måste snabbt därifrån. Lite jobbigt att stresskicka och då gör man misstag och hojen startar inte =(

Har man så bråttom går det ju att springa igång den :)

Cervantes skrev:
2350223 Har man så bråttom går det ju att springa igång den :)

Haha, det går inte med min iallafall.. Har testat det i en stor utförbacke med femman i och sprang för kung och fosterlandet men bakdäcket låser sig direkt! :yoparty

-MLM- skrev:
2350242 Haha, det går inte med min iallafall.. Har testat det i en stor utförbacke med femman i och sprang för kung och fosterlandet men bakdäcket låser sig direkt! :yoparty

Fan det funkade ju med dt50n :D

-MLM- skrev:
2350242 Haha, det går inte med min iallafall.. Har testat det i en stor utförbacke med femman i och sprang för kung och fosterlandet men bakdäcket låser sig direkt! :yoparty

femman.....jag använder tvåan de gånger jag "sprungit" igång den:va

paprika skrev:
2350210 min mamma kan kicka igång min 660...

Tycker absolut inte att du ska köpa en 640 pga av att den har elstart.

Däremot kanske nån bör nämna avsaknaden av tändningslås vilket känns som en större förlust om man skulle ta en fika i stan, om man nu inte vill luta hojen mot bordet vill säga.

:tuttar

Jag vet inte, men jag tror inte nån skulle tycka att det var ett rent nöje att kicka igång din hoj bara för att. Finns ju fortfarande styrlås.

Emmi skrev:
2350889 Jag vet inte, men jag tror inte nån skulle tycka att det var ett rent nöje att kicka igång din hoj bara för att. Finns ju fortfarande styrlås.

Skillnaden är att man kan våga lämna en "normal" hoj på en parkering och gå och ta en fika eller sitta nånstans med en glass. Ett styrlås kräver ett hårt ryck och sen är det bara att försvinna i fjärran.. Kontentan blir att man (inte i tokholm iaf) bör lämna hojen (läs: köra) utan bromsskivelås el.dyl. Klar nackdel!

Personligen offrar jag det any day för det extra pulvret, men det bör ju nämnas!

Kanske det. Jag skulle vilja ha bromsskivelås på en sporthoj också, men har aldrig haft några problem när jag har lämnat min 660 nånstans.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT