sandstream
Guest
Men så har det egentligen varit hela tiden.Harmon Rabb skrev:Det jag tycker är positivt nu är att alla deltar under samma förutsättningar oavsett försäkringsbolag vare sig det är SMC eller någon annan arrangör bakom.
Först och främst tror jag man måste skilja på Trafikskadelagen (TSL) som jag talar om och eventuella delkasko och helkasko försäkringar.Harmon Rabb skrev:Det är möjligt att du har rätt. Så pass insatt i frågan är jag inte för tillfället. Någonstans får jag ändå uppfattningen att SMC fått fördel från försäkringsbolagens sida när det gäller försäkringsfrågan.
SMC har inte fått någon fördel även om de själva kanske vill få det till att man ska gå på en SMC-utbildning.
När det gäller TSL finns inte SMC nämnt någonstans.
Tack och lov är det så, annars skulle det finstilta nog innehålla ännu mer.Bingo skrev:2136066En annan sak är att även om saken skulle dras inför domstol och försäkringsvillkoret enligt avtalet skulle anses strida mot lag, är chansen stor att försäkringstagaren ändå skulle få ersättning, eller slippa betala skada som han orsakat tredje man. Försäkringstagaren har ju ingen anledning att tro att försäkringsvillkoren strider mot lag och har därför alla skäl att tro att försäkringen gäller enligt villkoren i avtalet. Konsumentskyddet är starkt.
Nej, det borde vara förbjudet eftersom tex Gotland Ring räknas som vilken annan väg som helst.enhjuling skrev:2136388Men då kan det väl inte vara tillåtet att köra med oreggade racehojjar där???