Ingmar Bergman död!

Äntligen!

Men tyvärr så kommer väl nu våra statliga tv-kanaler att översvämmas av dokumentärer om Bergman, pratprogram med kändisar som berättar vad Bergman betytt för dem och sist men inte minst: de kommer att sända alla hans filmer.

:huvet

Det blir ännu mer intressant att se hur många hundratals barn på byn som nu kommer ge sig till känna i arvsfrågan :hihi

Den störste i svenska, kanske hela världens filmindustrin har dött.
Vila i frid Ingmar.
"- Är du här för att hämta mig?
-Jag har gått vid din sida ganska länge nu!":D

Äntligen!

Men tyvärr så kommer väl nu våra statliga tv-kanaler att översvämmas av dokumentärer om Bergman, pratprogram med kändisar som berättar vad Bergman betytt för dem och sist men inte minst: de kommer att sända alla hans filmer.

:huvet

SR P1 hade en riktigt heltäckande specialare idag annars, bl.a. var 16:45-ekot till 11 (av 15) minuter beståendes av denna ointressanta parentes. Därpå följde "kulturelitens" rundabordssamtal där bl.a. Lena Endré tilläts delta. :rofl

SR P1 hade en riktigt heltäckande specialare idag annars, bl.a. var 16:45-ekot till 11 (av 15) minuter beståendes av denna ointressanta parentes. Därpå följde "kulturelitens" rundabordssamtal där bl.a. Lena Endré tilläts delta. :rofl

Du är bara bitter för att Leni Riefenstahls död inte fick samma media coverage!

:7peta

Kan inte ens med vilja påstå att jag gillade hans alster nämnvärt.
Men tydligen gillar ju folk bevisligen hans pjäser/filmer...så vila i frid herr Bergman !

Har inte sett nån av hans filmer men jag lär väl få lov att göra det nu antar jag. Nån annan utöver sjunde inseglet som ni kan rekommendera?

Vila i frid!

Tack! Fast den har jag kanske sett om jag tänker efter, visste inte att det var Bergman bara:)

Ingemar Bergman var ett geni som har betytt otroligt mycket för svensk film och gett
oss många stora mästerverk. Titta bara på "Åsa-Nisse bland grevar och baroner"!

Det var det många svenska herrar som gjorde på den tiden, få har erkänt det efteråt, men ibland är det någon ung journalist som försöker få Pulitzerpriset för att dom "outar" någon gammal företagsledare eller politiker.

Det är mest patetiskt tycker jag, det är ju inte direkt någon hemlighet att sverige var fullt av nazi-sympatisörer, i alla sammhälls-skikt.

Han måste vara duktigt överskattad.

Såg en film på Svt, tror det var förra veckan. Handlade om någon med cancer som höll på att dö.. Och två andra kvinnor som var helt dumma i huvet.

Efter denna film uppskattar jag filmer som Göta kanal 2...

Bergman var en intressant Pappa i alla fall. Han profilerade sig som en tänkande och grubblande kreatör och ägnade en stor del av sitt liv åt att både på scenen och vita duken manifestera hur dåligt hans förhållande var till sin egen Pappa. Under tiden skaffar han sig nio (9) barn med fyra (4) kvinnor som han blir en synnerligen frånvarande och otillgänglig Pappa till. Så insiktsfullt efter allt grubblande...

:rolleyes:

Han måste vara duktigt överskattad.

Såg en film på Svt, tror det var förra veckan. Handlade om någon med cancer som höll på att dö.. Och två andra kvinnor som var helt dumma i huvet.

Efter denna film uppskattar jag filmer som Göta kanal 2...
Bra att folk med koll på läget kan komma in och rätta till etablerade missförstånd. Kontakta Woody Allen, Lars von Trier och hans övriga beundrare så att de slipper leva i villfarelsen att Ingmar Bergman var något annat än överskattad.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...