Ingmar Bergman död!

Verkar som han inte var så bra på schack trots allt...

Verkar som han inte var så bra på schack trots allt...

Vem vet, det kanske inte var deras första parti. Bergman kanske var en riktig jävel på schack, men någon gång förlorar man alltid ;)

Äntligen!

Men tyvärr så kommer väl nu våra statliga tv-kanaler att översvämmas av dokumentärer om Bergman, pratprogram med kändisar som berättar vad Bergman betytt för dem och sist men inte minst: de kommer att sända alla hans filmer.

:huvet

När hans filmer kommer att sändas får ni inte missa Sjunde inseglet, riktgit bra med tanke på ålder.

Sen meningsutbytet:
- Vem är du?
-Jag är döden.

Tidlöst!

:yoparty

Äntligen!

Men tyvärr så kommer väl nu våra statliga tv-kanaler att översvämmas av dokumentärer om Bergman, pratprogram med kändisar som berättar vad Bergman betytt för dem och sist men inte minst: de kommer att sända alla hans filmer.

:huvet

Sån tur att femman och trean finns då, för alla smaklobotomerade.

Det finns inget mer emo än att sitta i filsingarna på nyårsafton på ett kallt parkettgolv och dricka ljummet vatten å titta på sjunde inseglet.

Tack Ingmar!

Det finns inget mer emo än att sitta i filsingarna på nyårsafton på ett kallt parkettgolv och dricka ljummet vatten å titta på sjunde inseglet.

Tack Ingmar!

Antingen så vet du inte vad emo är eller så vet du inte vad bergman gjort för filmer eller så vet varken av det.

Jag känner mest igen parodin i Yrrol. Jag visste inte ens att han hade skrivit den.

Det är en speciell dag idag. Inte för att det var så oväntat att en gammal människa dör. Men han var en speciell människa. En av de största regissörerna i historien. Inte en av de populäraste, inte alls, men en av de mest banbrytande och säregna. Jag anser att han var en stor author, i den filmiska meningen. Fast det han skapade är ingalunda underhållning. Det är hans svarta terapi, som genom fantastisk metaforanvändning blir så vackert.

Sov gott herr Bergman!

/perris

Där dog den sista kvalitetsstrimman av ljus på Sveriges filmhorisont. Nu är det bara en tidsfråga innan vi når kritisk massa av filmer om tjejer i mellersta tonåren som ligger med killar fast de inte vill, eller underdoginvandrare som är sådär härligt utlevande och ohämmade som en svensk aldrig kan vara. Eller Göta Kanal 3.

Nu är det bara en tidsfråga innan vi når kritisk massa av filmer om tjejer i mellersta tonåren som ligger med killar fast de inte vill, eller underdoginvandrare som är sådär härligt utlevande och ohämmade som en svensk aldrig kan vara.

:rofl
Det finns faktiskt en tredje filmgenre i Sverige: Den bittra frånskilda snuten med alkoholproblem får upp ett spår med oväntade förgreningar....

Killen som gav ångesten ett ansikte. Jäkligt svår typ, men det var väl det som gjorde att han åstadkom de filmer som han gjorde...

konstnärer i allmänhet är så speciella och duktiga att "vanligt folk" inte begriper sig på deras mästerverk.. sen om det gäller tavlor som hampus 5 år kunde slabbat ihop eller en tragisk och helt handligslös film det är samma sak. Inget emot ingemar, bara jag slipper se skiten. Kultur och konst i allmänhet suger om man inte är insatt. Man måste vara lite "speciell", precis som konstnären var...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti