Inget tryck i bakbroms (Yamaha R6)

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Jag har bytt bromsbelägg bak på min yamaha r6.

Sen när jag skulle bromsa lite så jag skulle få upp trycket i bakbromsen hände det inte skit. :va

Vad kan det vara för fel?
MVH//jonas

jag har pumpat säkert.. 100 gånger skulle jag tippa!!..

Hur luftar man???....

Jag bytte belägg för de jag hade var helt slut de fanns 0,5 % kvar ungefär hehe

Last edited:
Tjena.... du ska ha tryck på fot bromsen, sen öppnar du nipplen lite lätt o stänger den igen sen släpper du bromsen, så får man hålla på tills det bara kommer olja, jag brukar byta broms oljan oxå,det ska man visst göa varannat år har jag hört lycka till... MVH Joppe

sunkan skrev:
jag har pumpat säkert.. 100 gånger skulle jag tippa!!..

Hur luftar man???....

Jag bytte belägg för de jag hade var helt slut de fanns 0,5 % kvar ungefär hehe

Hur kör du egentligen? Du är nog den första jag hör som kör bana som får byta belägg bak. Eller finns det andra som gör det oxå?

Edit; Ta loss oket och be en komips sköta luftnippeln. Lyft upp oket så högt det går så att ni hjäper luften att stiga uppåt.

Last edited:
Victor skrev:
Hur kör du egentligen? Du är nog den första jag hör som kör bana som får byta belägg bak. Eller finns det andra som gör det oxå?

Edit; Ta loss oket och be en komips sköta luftnippeln. Lyft upp oket så högt det går så att ni hjäper luften att stiga uppåt.

slänger ut den på sladd vetu ;) (skämt) hehe jag har bara kört bana i år och killen som hade den innan har aldrig byt belägg bak..
så efter 1800 mil så e det nog inte så konstigt att beläggen bak e slut eller???

Back