Inget mer GGN?

Vad är det som är så tragiskt?
De skriver ju att de satsar på att köra tävlingen nästa år.

Det är väl tragiskt att en av europas största motorcykeltävling ställs in?

Och som det ser ut i dagsläget blir det nog svårt att komma tillbaka 2008 då det var riktigt mycket pengar som saknades nu när dom inte har någon mark att köra på.

Det är tragiskt för det är en rolig tävling att köra varje år. Vi är några polare som har kört den 6 år i rad nu och det är nåt att se fram emot till hösten. En skitig helg med massor av folk, total utmattning och en lördag eftermiddag med en av årets godaste och mest välförtjänade stora öl. Så visst är det synd att dom verkar ha problem.

Och att dom satsar på att köra nästa år innebär ju tyvärr långt ifrån att dom får ihop det. Jag hoppas verkligen att dom får det. Jag misstänker att det är många som tjänar bra på GGN på Gotland så förhoppningsvis kan dom få kommunen eller länet att satsa det som behövs.

Jag tänkte mest på trådens titel "Inget mer GGN".
Känns mer definitivt än verkligheten men visst vore det trist om en stor motortävling tvingas lägga ner.

Vad kostar det för en deltagare att köra?

Det är tragiskt för det är en rolig tävling att köra varje år. Vi är några polare som har kört den 6 år i rad nu och det är nåt att se fram emot till hösten. En skitig helg med massor av folk, total utmattning och en lördag eftermiddag med en av årets godaste och mest välförtjänade stora öl. Så visst är det synd att dom verkar ha problem.

Och att dom satsar på att köra nästa år innebär ju tyvärr långt ifrån att dom får ihop det. Jag hoppas verkligen att dom får det. Jag misstänker att det är många som tjänar bra på GGN på Gotland så förhoppningsvis kan dom få kommunen eller länet att satsa det som behövs.

Kan bara hålla med om att det är en riktigt rolig utmaning!

Problemet dom har är ju att den svenska försvarsmakten äger marken som banan går på och dom har slutat stödja all motorsport i sverige.

Riktigt tragiskt!

Känns mer definitivt än verkligheten men visst vore det trist om en stor motortävling tvingas lägga ner.

Hmmm, själva anmälningsavgiften är väl inte så blodig. Tror det kostar under tusenlappen.

Hmmm, själva anmälningsavgiften är väl inte så blodig. Tror det kostar under tusenlappen.
Då förstår jag inte varför arrangören inte höjer avgiften?
De tyckte tydligen att det redan var dyrt men knappa tusenlappen är ju nästan gratis om man jämför med RR tex.

Militären har sagt nej till (Sveriges största?) Jeepträff på Ränneslätt.

Är detta ett nytt förhållningssätt från högre militärledning så kommer även ränneslättsloppet troligen att strykas.

Då förstår jag inte varför arrangören inte höjer avgiften?
De tyckte tydligen att det redan var dyrt men knappa tusenlappen är ju nästan gratis om man jämför med RR tex.

Jo, det är mkt som är "gratis" i cross/enduorvärlden om man jämför med RR. Iofs ett klent argument för de som nu har valt den sporten, så höjer man för mkt så struntar kanske folk i den tävlingen, dels för att det går en stor endurotävling ett par veckor innan och dels för att just GGN säkert kostar mycket runtomkring med tanke på att transporten är dyrare.

Sen tror jag att dom har problem med att ha mark att köra på. Det har varit försvarets mark som man kört på tidigare och det har varit prat om att den möjligheten försvinner iom bantningar av försvaret på Gotland.

Jo, det är mkt som är "gratis" i cross/enduorvärlden om man jämför med RR. Iofs ett klent argument för de som nu har valt den sporten, så höjer man för mkt så struntar kanske folk i den tävlingen, dels för att det går en stor endurotävling ett par veckor innan och dels för att just GGN säkert kostar mycket runtomkring med tanke på att transporten är dyrare.
Hade det inte varit så förbannat jobbigt att köra cross/enduro hade jag sadlat om :D

Gotlands Tidningar
"Jättetungt att dra igång det igen"

Inget GGN i höst. Men sedan då?
- Det blir jättetungt att dra igång det igen, det är jag övertygad om, säger Tony Olsson, flerårig tävlingsledare för GGN, tillika idrottschef på Svenska motorsportförbundet.
Gotland Grand Nationals organisationskommitté räknar med att uppehållet bara blir ettårigt.
Men Tony Olsson är bekymrad.
- Det är för tidigt att säga om man orkar starta igång det hela 2008 eller inte. Men det kommer att krävas mycket jobb, säger Tony Olsson, som menar att nytt blod skulle kunna behövas i organisationen.
- Många har varit med sedan starten så det kan vara dags att få in lite nytt folk - om det finns nytt folk att få in...

Låter inte så hoppfullt för framtiden heller, bara att avboka stuga och färja :huvet

Militären har sagt nej till (Sveriges största?) Jeepträff på Ränneslätt.

Är detta ett nytt förhållningssätt från högre militärledning så kommer även ränneslättsloppet troligen att strykas.

Om jag inte minns fel så är det en ny(annan) kille som håller i besluten ang den här typen av frågor, för att bevilja så ville han att det skulle gagna det militära-ligga i deras intresse, på ett mer uppenbart sätt och även ekonomiskt........

Det kostade 250 kr att starta om man hade licens.
Kostade 250 kr att lösa engångs licens om man ej hade nån.

Fan jag som tänkte åka:mad:

edit... det blir ju tydligen av.....5 dagar på ringen om 2 veckor och tofta i höst.
Gotland :D :D :D

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...