Calmanders
U'll never catch me alive!
Fick idag hem mitt PS3 och kopplade genast in det. Från tv:n (PX70) kör jag HDMI, och för ljudet optisk. Det går alldeles utmärkt att spela spel och kolla film. Men något ljud genom förstärkaren får jag inte. (Pioneer VSX-D814) Har läst igenom båda manualerna till stärkaren och PS3:an, men det vill sig inte. Har använt min optiska kabel till DVD:n som jag nu tänkte sälja (Pioneer DV-550) och det har alltid fungerat. Från PS3:an har jag som instruktionsboken säger kopplat in den på DVR/VCR i vilket den alltid suttit. Testade även TV/SAT-ingången, men icke. Sen om jag går in i PS3:ans inställningar för ljud (sound output) så kan jag välja: "HDMI, Optical, scart". Väljer jag något annat än HDMI så får jag inte ens ljud i TV:n. Blev lite förvirrad av att det står att man ska välja anslutning från TV:n ELLER förstärkaren... Har testat att starta om, kört både auto och manual på stärkaren. Hmmm... Det boppar till i min aktiva sub iaf. då jag testar att ändra läge från t.ex DVD, AUX, VIDEO o.s.v. Förresten... Köpte paketet på Discshop och fick med "Motorstorm" och "Resistance - Fall Of Man". Det sistnämda hänger sig just när man ska till och börja spela efter introt. Någon som upplevt detsamma?