inget kort. stoppas. vad händer?

.
.
- hehe förstår precis vad du menar: kort el. inte så tycker jag
- det hela har med erfarenhet att göra..
- det finns dom som har kort men inte kan dom köra för det! vare sej
- det gäller bil el. mc... dålig moral? ja kanske.. men erfarenhet är bäst
- fast det är ju förstås bara så som jag tycker! *out*

- fotnot: Och jag gillar inte eu-moppar, för dom flesta framförs på ett trafikfarligt sätt

madmagnus skrev:
du tror inte att man tar det lite lugnt och känner sig för, precis som första gången du satt på en cykel :kocko alla är ju nybörjare nån gång, vare sig det är på körskola eller "olagligt" tror man att man är kung på att köra hoj utan att ha erfarenhet av att köra så är man nog jävligt dum i huvet å det finns det inga botemedel mot! inte ens mc kort! tro det eller ej! :yoparty

Svara på min fråga istället. Om det nu enligt dig är så lätt, varför kör du inte upp?

Funker Vogt skrev:
Svara på min fråga istället. Om det nu enligt dig är så lätt, varför kör du inte upp?

han kanske inte orkar/har tid/ekonomin för att skicka in ansökan på nytt om ök tillstånd,teoriprov,massa lektioner, uppkörning.

Tycker personligen att de är lite overkill o behöva skriva om vanliga trafikteorin om man redan har b-kort, däremot så är de bra me lite extra frågor gällande mc.

Men men jag har inget mc kort men jobbar enligt regelboken för o få det :yoparty

Tycker också som det nämndes tidigare att om man har tagit b-körkortet en gång så borde det ju räcka med att bara köra upp till mc, eventuellt att svara på dom mer specifika frågorna som bara gäller mc-kortet... Det finns ju trots allt regler av en anledning :)

Chrille D skrev:
Det spelar ingen roll om du kan köra i från ett jas på framhjulet samtidigt som du käkar risifrutti.

HA HA HA HA!!! Det var länge sedan jag skrattade rakt ut när jag läst ett inlägg! Tack Chrille... :rofl :lol :D

Hmm... fuckona har ju lite rätt visserligen, bara för man tatt kortet på skola (som jag) blir man inte bra på att köra eller klara paniksituationer för fem öre. Själv vet jag nu med iaf lite erfarenhet hur jävla kass man verkligen var i början fast jag hade kort och gjort allt den rätta vägen. Tex motstyrning nämndes inte en enda gång vilket man själv fick lista ut genom en egen aha upplevelse på lite krokiga vägar EFTER kortet tagits... Får citera någon klok människa som skrev på detta forum tror jag: "kortet är bara ett bevis på att man får fortsätta ÖVNINGSKÖRA själv..."

Men lagar och regler finns där för en anledning! (oftast :) ) Ta korthelvete först och kör sen, ska det vara så svårt att förstå!? Fast iof om man dessutom skryter om det offentligt så är det nog omöjligt att förstå... :hihi

vad e problemet?

Öhh??

1. Det är fullt möjligt att köra om som privatist, du avlägger dina bromsprov, garagevändningen och slalomövningen + att du kör lite stadstrafik. Du kan fortfarande inte hantera en krissituation som t.ex. att framhjulet låser sig. Det har f*n inte med kortet att göra hur bra du e med en hoj.

2. Hur ofta kör man "lagligt" med en sporthoj? Varenda jävel har meckat med blinkersena och/eller regskylten eller nåt annat. Har du inte gjort detta så kör du knappast 70 resp 90 på 70 resp 90 vägar?? Jag vet inte vem som köper en sporthoj för att köra max 110 (140) var du än befinner dig i sverige...

Ni som säger: regler till för att följas bla bla... jag hoppas f*nimej ni inte har:

- Kört för fort
- Gjort stoppies på allmänna vägar
- Gjort wheelies på allmänna vägar
- Meckat med hojen på ett olagligt vis

:fatta!

Slutligen:
Ni som inte har kort - SKAFFA det och bli sedan av med det :yoparty

Näfan, bara kör.
Men det kan ju vara tillhands att ha rätt behörighet om du orsakar en olycka eller bara blir stannad av en konstapel.
Det sparar en massa bekymmer, helt enkelt.
Men inte fan blir du rossi av att ta körkort. De flesta följer ju ändå inte de regler man lär sig på körskolan.

Om du nu inte ids ta den lilla "plastbiten" håll dig då för hela svenska befolkningens skull på bana, även om du kört bil i 8 år så är det väll skit sak samma. :huvet
Kan slå vad om att dina mor & far föräldrar har Ett stort fett A på sitt körkort, som de haft i ca trettio år men inte suttit en sekund på en mc-sadel, men de kan fan i mig inte köra båge för det.

Har du tagit A-kort och kört några år så är du fan så mycket bättre förare än en som tagit B-kort samtidigt. Varför??? Det kallas planering och självbevarelsedrift.

Gör oss andra "lagliga" mc-förare en tjänst (välj av följande alternativ), låt hojen stå i garaget eller kör på bana eller använd den gröna skylten med texten "Övningskörning"

madmagnus skrev:
jag saknar mc kort och kör nog så åtminstone tills jag blir stoppad :yoparty det är ju inte kortet man kör omkring på! och med det kommer inte bättre trafikvett heller! antingen har man det eller inte :7peta

Du är en av Dom[tm]. Då blire nakcskåt direkct! :näsblod :D :tummenupp

Allvarligt, du är dum utan att veta om det. Skulle du ta ett A-kort skulle du fatta hur korkad du är, men det tror jag inte kommer att ske.

madmagnus skrev:
måste vara för att jag inte gick i söndagsskola som ni andra tydligen gjort/gör!

orkar inte skriva nåt mer här nu så ni kan ge upp oxå!

sluuuuuuut!!!!!!! :arsele

Lyckligast är idioten!

Så, se till o stanna hemma imorrn, jag ska ut och åka.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT