Inget internet med trådlös koppling

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Något galet med min ena (huvud) PC. Kan koppla till min router, men kommer inte ut på internet. Andra datorer i hemmet kan göra det utan problem. Jag har tagit bort alla nätverksprofiler, samt skrivit om lösenord. Allt är "OK". Det står till och med "Internetåtkomst" i statusfältet.

Det gäller bara trådlöst. Kopplar jag in mobilen med delat internet via usb-porten, då kommer jag ut på internet. Konstigt!

Min iPhone, iPad, Mac och annan PC klarar komma ut på internet via det trådlösa mot routern.

Något spökar, men vad kan orsaka detta? Har testat stänga av Windows brandvägg. Ingen skillnad.

Har haft exakt samma jidder och det började efter det att jag installerat Windows 7 på maskinen.
Kommer åt accesspunkten, servern m.m. Det står att jag har internetåtkomst men kunde ej komma ut på nätet.
Kollegan har inga problem med internetåtkomsten och hans dator har samma förutsättningar.

Fick köra ett par "ipconfig /realease" i cmd-prompten och nu funkar det.
Skitmärkligt problem som nu i princip upphört men ibland är det så segt så segt.

Intressant om någon har koll på detta!

Har du statisk eller dynamisk ip-adress? Om du har dynamisk, när fick du ett lån senast och när går det ut? Inget knas med att du har låst på vissa mac-adresser tex i routern?

Inget av erat funka men jag testade nu att radera enheten från Enhetshanteraren och det gjorde susen. Måste vara något ID för min dator som sparats på något sätt som inte tilldela nytt / korrekt IP i datorn.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt