inget att sträva efter ...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
ta det lugnt där ute ...

Bifogat

• bmw-f650st-91-bikepics-256174.jpg
    bmw-f650st-91-bikepics-256174.jpg
    38.9 KB · Visningar: 977
  • bmw-f650st-91-bikepics-256175.jpg
    bmw-f650st-91-bikepics-256175.jpg
    45.2 KB · Visningar: 821
  • kawasaki-zx6r-04-bikepics-174696.jpg
    kawasaki-zx6r-04-bikepics-174696.jpg
    22.4 KB · Visningar: 748
  • suzuki-gsxr600-03-bikepics-256219.jpg
    suzuki-gsxr600-03-bikepics-256219.jpg
    64.9 KB · Visningar: 789
sanningen är inte alltid vacker ... man får inte glömma att det medför vissa risker med att köra hoj. så man bör inte köra över sin förmåga, på allmänna vägar iallafall.

Osmakligt att sprida vidare utan att varken veta hur det gick för det inblandade eller fråga om lov från de inblandade. Är det någon som överhuvudtaget tycker om att titta på dessa bilder?

HanneZ skrev:
Osmakligt att sprida vidare utan att varken veta hur det gick för det inblandade eller fråga om lov från de inblandade. Är det någon som överhuvudtaget tycker om att titta på dessa bilder?
tycker om ... hoppas jag verkligen inte. ville bara visa att det finns en tråkig del av hojåkandet också. alla vet men hur ofta tänker man på det? budskapet var att köra försiktigt ... inte över sin förmåga. punkt slut.

brinckis skrev:
tycker om ... hoppas jag verkligen inte. ville bara visa att det finns en tråkig del av hojåkandet också. alla vet men hur ofta tänker man på det? budskapet var att köra försiktigt ... inte över sin förmåga. punkt slut.
Då var väl tanken god. Jag tror däremot inte att någon kommer ihåg de där bilderna när de väl sitter på hojen och kör.

HanneZ skrev:
Då var väl tanken god. Jag tror däremot inte att någon kommer ihåg de där bilderna när de väl sitter på hojen och kör.
nä jag är rädd för det ... jag är tyvärr en av dem som tänker i efterhand och då blir jag ganska rädd. försöker ändra på det så inte det slutar lika illa för mig som för mina vänner ...

Riktigt otäcka bilder! De e ju så att man blir mörkrädd när man ser de bilderna :gnissla

Ska jag dö så ska jag dö så.

....eller i en taekwondomatch.

yates skrev:
Riktigt otäcka bilder! De e ju så att man blir mörkrädd när man ser de bilderna :gnissla

Jag såg en sån olycka i sommras hemma i Lettland, fortfarande svårt att smälta.

Det kommer definitivt påverka min körning i framtiden.

En liten påminnelse om den brutala verkligheten har nog alla bra av, jag ser i mitt arbete som ambulans personal såna handelser nastan varje sommar och det ligger bak i mitt huvud nar jag ar ute och kjør. Anvand innsidan av hjalmen så går det som oftast bra!.

Robbano skrev:
Hur fan lyckas man köra över en o4 R1? bild 2 alltås, hur fan har det gått till??????
Förmodligen för att rettan stannar betydligt snabbare än den där gamla häcken till riskokare.

HanneZ skrev:

Men det tror jag. Inte direkt så att man låter bli att slanga för att man tar en ökad risk, men nog finns de där i bakhuvudet. Framförallt tror jag att man får mer respekt för de gånger man har varit nära, om man vet hur illa det kan gå...

Många bäckar små. Det är här sådana bilder ska postas, inte på något sjukt inälvor-forum för psykon... :tummenupp

Många resonerar ju som att det bara är mc:n som råkar illa ut vid en olycka och därmed skall alla skita i om/när man kör för fort eller stuntar i trafiken.

Bild Numero 1 kanske får någon att tänka till, vem som orsakade olyckan och hur fort mc:n körde är oitressant. Dessa skador kan uppträda i normal landsvägsfart så även passagerarna i bilen råkar illa ut.

Last edited:
Pebl skrev:
Många resonerar ju som att det bara är mc:n som råkar illa ut vid en olycka och därmed skall alla skita i om/när man kör för fort eller stuntar i trafiken.

Bild Numero 1 kanske får någon att tänka till, vem som orsakade olyckan och hur fort mc:n körde är oitressant. Dessa skador kan uppträda i normal landsvägsfart så även passagerarna i bilen råkar illa ut.

Bild nr 1 skulle nog samtliga bilister behöva ta sig en titt på och fundera över varför det är så viktigt att se sig för innan man kör ut i en korsning eller svänger vänster. En MC plöjer genom en bil lättare än vad en vanlig personbil gör. Vi hade en sådan olycka bara en km från mitt jobb för två år sedan - hojen parkerades i baksätet och i framsätet satt en övningskörare (privat) med lärare (båda klarade sig oskadda, så icke mc-föraren). Till saken hör att jag samtidigt låg inne på sjukhuset för andra veckan efter en krasch in i sidan på en bil vars förare inte respekterat stopp-plikt (hann dock få ner farten så jag överlevde).

McB skrev:
Men för helvete. Ta bort omgående. Jävla färgmatchingsfucko.

Du borde va tyst, du har inte ens hoj :fatta!
Du e bara ett översittarfucko här som bara e kvar för de folk du känner.
Köp hoj.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back