Skrev tidigare en tråd "kallvärme i bilen" eller nåt sånt, där jag inte fick ngn värme i kupen trots att motor tempen låg på 100 grader.
Bilen i fråga är en S40 med ECC.
Lämnade in den på volvo i hallstahammar då v-ås hade fetlång kö.
Ringer mig idag och säger att jag knappt hade kylarvätska kvar i bilen då locket låg på sidan. Det hade dom tydligen glömt att lägga tillbaka på servicen jag gjorde i västerås för 500 mil sedan.
Det jag undrar är om det inte kommer någon värme i fläkten om motorn inte blir ordentligt kyld?
Det dom debiterar mig för är som följer:
*Termostatpaket samt byte av den.
* Kylarvätska till klimatorn
* Avläsning felkoder
* Konstaterade felkoder, (ECC-431 fläkthastighetsväljare / ECC-312 temp spjällmotor, ej åtgärdat.
* Felkoder avlästa och nollställda. Kontroll att felkoder är raderade efter funktionskontroll av värme. Ej åtgärdat
Tydligen så fungerade värmen nu efter att han fyllt på kylarvätska och bytt termostat. Han gjorde inget med ECC koderna förutom att nollställa och dom kom inte tillbaka.
Berodde detta på att jag inte haft kylarvätska som frågan ovan oxo lyder?
Tacksam för svar då dom ringer tillbaka imorgon då jag inte betalade detta.
// Opti
Bilen i fråga är en S40 med ECC.
Lämnade in den på volvo i hallstahammar då v-ås hade fetlång kö.
Ringer mig idag och säger att jag knappt hade kylarvätska kvar i bilen då locket låg på sidan. Det hade dom tydligen glömt att lägga tillbaka på servicen jag gjorde i västerås för 500 mil sedan.
Det jag undrar är om det inte kommer någon värme i fläkten om motorn inte blir ordentligt kyld?
Det dom debiterar mig för är som följer:
*Termostatpaket samt byte av den.
* Kylarvätska till klimatorn
* Avläsning felkoder
* Konstaterade felkoder, (ECC-431 fläkthastighetsväljare / ECC-312 temp spjällmotor, ej åtgärdat.
* Felkoder avlästa och nollställda. Kontroll att felkoder är raderade efter funktionskontroll av värme. Ej åtgärdat
Tydligen så fungerade värmen nu efter att han fyllt på kylarvätska och bytt termostat. Han gjorde inget med ECC koderna förutom att nollställa och dom kom inte tillbaka.
Berodde detta på att jag inte haft kylarvätska som frågan ovan oxo lyder?
Tacksam för svar då dom ringer tillbaka imorgon då jag inte betalade detta.
// Opti