xzy12345
Ny medlem
Nu har jag för tredje gången rivit förgasarna och letat fel på kawwan, z1100 från 82. Det sitter fyra mikuniförgasare på den. Tanken var först att rengöra förgasarna och kolla så att allt stod rätt till (allt fungerade men hojjen har gått 8000mil, 1000 i min ägo utan kontroll), samt montera luftfilter då det innan bara var en tom plastbox utan filter. Därefter vakuumklocka dom med en carbtune pro. Jag har även bytt packning, oring till lågfartsmunstycket(?) samt bytt den fjäderbelastade vakuumskruven för att synka förgasarna (räknade varven för varje förgasare och drog in dom nya lika långt).
Hojjen startar men går inte på tomgången och går alldeles för långsamt tillbaks till låga varv. Ställer jag upp tomgången lite så sticker varvtalet till 5000 direkt.
Ljudet är lite dåligt på filmen. Strax innan filmen slutar så står varvtalet still på ~5000rpm.
Det jag kollat:
*Smuts i förgasarna
*Trotteln och nålen går lätt
*Gummimembranet i förgasarna ser helt ut
*Provat tejpa igen förgasarna för att få lite motstånd på luftflödet
*Kontrollerat gasvajern, hantaget och den mekaniska 1-4 anordningen för gasen
Förgasarna är något osynkade enligt vakuumklockan. Dock inte så osynkade att jag tycker den ska bete sig såhär. Det går heller inte att synka den då jag inte kan få till en tomgång på den...
Kan insuget ha fått någon lite spricka som inte syns? Borde den bete sig såhär med en spricka i insuget?
All hjälp hur jag ska felsöka och vad det kan vara uppskattas!
/Mattias
Hojjen startar men går inte på tomgången och går alldeles för långsamt tillbaks till låga varv. Ställer jag upp tomgången lite så sticker varvtalet till 5000 direkt.
Ljudet är lite dåligt på filmen. Strax innan filmen slutar så står varvtalet still på ~5000rpm.
Det jag kollat:
*Smuts i förgasarna
*Trotteln och nålen går lätt
*Gummimembranet i förgasarna ser helt ut
*Provat tejpa igen förgasarna för att få lite motstånd på luftflödet
*Kontrollerat gasvajern, hantaget och den mekaniska 1-4 anordningen för gasen
Förgasarna är något osynkade enligt vakuumklockan. Dock inte så osynkade att jag tycker den ska bete sig såhär. Det går heller inte att synka den då jag inte kan få till en tomgång på den...
Kan insuget ha fått någon lite spricka som inte syns? Borde den bete sig såhär med en spricka i insuget?
All hjälp hur jag ska felsöka och vad det kan vara uppskattas!
/Mattias