Ingen ström

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Såld
Jag har fått ett lustigt fel som jag inte kan lösa på min 929:a...jag laddade upp batteriet, lite väl hårt för det kokade, men kollade upp batteriet och ingen skada skedd med amperen och startade hojen utan problem...

2 veckor senare (laddade ej upp det igen) skulle jag starta den igen och får då lite glappkontakt vid batteriet eftersom jag inte skruvat åt skruvarna men skruvar åt dem lite grann och försöker starta den...först går det fram ström som vanligt och bränslepumpen startar och lyset lyser, sen glappar det till och allt stängs av...testar fram och tillbaka men får inte fram någon ström....

Kollar alla säkringar, inklusive huvudsäkringen, alla hela....har även kollat alla kablar så dem sitter som dem ska, dödarknappen är rätt....

Finns det något annat som kan hända så att all ström slås av??

jag säger batteriet! det har tillräckligt med jos för att driva bränslepump och lampor men inte startmotorn.. prova med startkablar (eller om du har tur så räcker det att ladda) om du vill vara säker innan du pungar ut för nytt batteri
Kahobe skrev:
2057046 Har du mätt spänningen på batteriet? (Gärna vid ev startförsök)
ja mät och kolla när du trycker på startknappen så kommer du se att spänningen försvinner

Last edited:
Flygande Falken skrev:
2057020 Kollar alla säkringar, inklusive huvudsäkringen, alla hela....har även kollat alla kablar så dem sitter som dem ska, dödarknappen är rätt....
Finns det något annat som kan hända så att all ström slås av??
Har du mätt spänningen på batteriet? (Gärna vid ev startförsök)
Inte med mätsladdarna på batteripolerna utan på kabelskorna som sitter på kablarna till batteriet.
Då får du veta om det är dålig kontakt kablar-batteri..
Annars tror jag mera på en säkring du ännu inte hittat... :rolleyes:
..eller dålig kontakt på ngn viktig säkring.

Flygande Falken skrev:
2057020 Jag har fått ett lustigt fel som jag inte kan lösa på min 929:a...jag laddade upp batteriet, lite väl hårt för det kokade, men kollade upp batteriet och ingen skada skedd med amperen och startade hojen utan problem...
Köp nytt batteri säger jag. Är ingen expert på batterier direkt men det låter inget vidare det där med att det kokade när du laddade. Det kanske tog stryk efter den laddningen och så höll det ett litet tag..

Har även testat med att koppla på ett friskt bilbatteri med startkablar till kabelskorna, bara för att kolla om det va batteriet men fick ingen ström någonstans ändå...har ännu inte testat med ohm-meter...ska göra det imorgon...

Taskig kontakt nånstans eller dåligt batteri. Lätt kollat vilket mha ett billigt universalinstrument.
Det är steg 1.
/u

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!