jo har ju förutom min gixxer en raptor 350 med problem som ngn säkert kan hjälpamig med..... quad forumen verkar inte alls vara till ngn hjälp tyvärr...
har slängt på ett helsystem och då bytat ut munstyckena i förgasaren.
nu har jag problemet att på den högsta växeln så kan jag hålla 80% gas....och den går fin men när jag gasar 100% så ökar inte hojen dvs iinget händer....
är detta ett tecken på att den för för lite bränsle? eller för mycket bränsle?
har pillat lite på luftblandskruven.. om den nuheter så...dock inte vid fullgas utan bara för att kunna få ner tomgången... har inte hittat ngn tomgångsskruv har därför justerat med denna skruv ist. och då står den fel gentemot tillverkarens spec. kan det ha ngt meddenna skruv att göra?
grymmt tack på förhand!! hojjen e en Yamaha Raptor 350 -06 (quad)
har slängt på ett helsystem och då bytat ut munstyckena i förgasaren.
nu har jag problemet att på den högsta växeln så kan jag hålla 80% gas....och den går fin men när jag gasar 100% så ökar inte hojen dvs iinget händer....
är detta ett tecken på att den för för lite bränsle? eller för mycket bränsle?
har pillat lite på luftblandskruven.. om den nuheter så...dock inte vid fullgas utan bara för att kunna få ner tomgången... har inte hittat ngn tomgångsskruv har därför justerat med denna skruv ist. och då står den fel gentemot tillverkarens spec. kan det ha ngt meddenna skruv att göra?
grymmt tack på förhand!! hojjen e en Yamaha Raptor 350 -06 (quad)