Ingen spänning på Relä R6 Rj03 -00

Metzie

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2014
Ort
Karlshamn
Hoj
R6 Rj03 Streetfighter
Tjenare, Köpte nyligen min första båge som jag håller på och gör iordning efter ett par rejäla klåpare :D
Problemet jag har är att jag får inte halvljuset till att fungera, Det kommer ingen spänning fram till relät som ska skicka vidare strömen... Har testat funktionen på bägge relän och dom fungerar bägge två, Vad är nästa steg i felsökningen? (Helljus, ljustuta och positionsljus funkar i övrigt)
Relät i fråga är: ACM33211 (Höger på bild)
 

Bifogat

  • DSC_0022.jpg
    DSC_0022.jpg
    490 KB · Visningar: 48
Har Den Lille Hemelektrikern micklat i elsystemet är du att gratulera till kul och långvarig sysselsättning...:huvet (Nämnde jag att jag en gång tagit bort 13meter kabel (FK..) från en hoj? Den funkade lika bra efteråt....)
" Det kommer ingen spänning fram till relät som ska skicka vidare strömmen", det får du förklara bättre.
Är det styrspänning för reläet som saknas ( fel på hel/halvomkopplare) eller är det fel i krfatslingan från +B via relåkontakter till lampa? (kabel/säkringsfel?)
 
Last edited:
Jag får hoppas på att jag har bättre tur än dig så jag slipper plocka ner hela ormboet :tungan
Det är styrspänning som fattas mellan svart/blå(87) och svart(85), ligger +12v på Rödgul(30)
$_57dfg.JPG
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top