ingen som har bilder från örebro eller

Bifogat

• DSC00683.JPG
    DSC00683.JPG
    107.7 KB · Visningar: 102
Motard nissen skrev:
2471100 Får man priser i rookie klassen också :rolleyes:
Rookiesarna fick dela på fälgar, däckvärmare och två teambagar, under förutsättning att du körde Husaberg.

RookieSM skrev:
2471112 Rookiesarna fick dela på fälgar, däckvärmare och två teambagar, under förutsättning att du körde Husaberg.

Har suttit och funderat vad det är som motiverat dom höga start och träningsavgifterna innom motard jämfört med mx. Nu vet jag varför :tungan

Motard nissen skrev:
2472239 Har suttit och funderat vad det är som motiverat dom höga start och träningsavgifterna innom motard jämfört med mx. Nu vet jag varför :tungan

Hoppas inte på alvar du tror på det du skrivit..... Husaberg sponsade med ALLA priser där.

Lennartsson skrev:
2472248 Hoppas inte på alvar du tror på det du skrivit..... Husaberg sponsade med ALLA priser där.

Nej det gör jag inte dock så undrar man ju, om det inte går till lite såhär:

- oj vi har den enda banan med träningstider för supermotard i mittsverige, alla har inget annat val än att komma hit o träna, vi tar ockerpris i träningsavgift, hela 200spänn

- Hihi vi är en av dom få som arrangerar tävlingar i år, ja vi kan ta 500:- för en endagstävling för vi vet att alla är så tävlingsugna så dom kommer gå med på det.

Nu är jag inte ute efter att kritisera eller nått bara dom tankarna jag först fick in i min lilla skalle då dom är tveklöst lättast att fantisera fram som motivering.

Är så van vid mx då träningsavgifter o anmälningsavgifterna brukar ligga på ungefär hälften av kostnaderna för att leka med motard.

Så till en viss del så förstår jag varför motard har en del problem med att expandera fort.

Motard nissen skrev:
2472333 Nej det gör jag inte dock så undrar man ju, om det inte går till lite såhär:

- oj vi har den enda banan med träningstider för supermotard i mittsverige, alla har inget annat val än att komma hit o träna, vi tar ockerpris i träningsavgift, hela 200spänn

- Hihi vi är en av dom få som arrangerar tävlingar i år, ja vi kan ta 500:- för en endagstävling för vi vet att alla är så tävlingsugna så dom kommer gå med på det.

Nu är jag inte ute efter att kritisera eller nått bara dom tankarna jag först fick in i min lilla skalle då dom är tveklöst lättast att fantisera fram som motivering.

Är så van vid mx då träningsavgifter o anmälningsavgifterna brukar ligga på ungefär hälften av kostnaderna för att leka med motard.

Så till en viss del så förstår jag varför motard har en del problem med att expandera fort.

Fundera på vad det kostar att anlägga en motardbana. Fundera sen på hur länge många/dom flesta crossbanor med tillhörande klubb funnits. Sen kan du gå över till hur många som kör cross & då oxå betalar träningsavgifter osv.

Last edited:
Motard nissen skrev:
2472333 Nej det gör jag inte dock så undrar man ju, om det inte går till lite såhär:

Du har nog trampat på en öm tå nu. :D Vi får se. Men till viss del förstår jag ditt resonemang. Om man jämför internationellt så är det billigt att träna hos oss.

Vi i klubben har lagt en hel del egna pengar i detta, och det är långt kvar till man kan få igen sin egna satsade del. Först ska vi betala av skulden för banbygget, tror det är nåt på 200 tusen kvar, sen har vi lika mycket i andelar som ska jobbas ihop. Vi behöver ytterligare en halv millijon för att bygga större, så dom som är och tränar hos oss tycker inte att det är dyrt. Allt är ju relativt. Men jag önskar oxå att man kunde träna för 40 kronor och ha fyra ggr så lång bana.

Tidtagning, ljud, ambulans, läkare med mera är en bit över 25 tusen på en tävling. Så anmälningsavgifterna går på ett ut med vad det kostar att arrangera en tävling. Vi har pratat om att det inte är värt uppoffringen att arrangera tävlingar, en del sliter häcken av sig för intet.

Du har tveklöst en poäng med det sista du skriver. Vi ska eventuellt försöka att hinna med en tävling som inte är så dyr att anmäla sig till. För alla som inte har A-licens. Dom får stå och flagga denna dag.

Vi får se vad utvecklingen tar för riktning.

//Lasse

Evil M skrev:
2472296 Fina Bilder. Såg att du fick med mig när jag simma lite i starten på första Rookie racet, var kul att se :)
Haha! Joo, en får ju försöka vara beredd att plåta när de händer ngt ;)

RaceMe skrev:
2472429 Du har nog trampat på en öm tå nu. :D

Men jag önskar oxå att man kunde träna för 40 kronor och ha fyra ggr så lång bana.

. Vi har pratat om att det inte är värt uppoffringen att arrangera tävlingar, en del sliter häcken av sig för intet.

Hehe jo det verkar så, kan inte hjälpas! Jag gör det hela tin känns det som :näsblod

Nu behöver vi ju inte överdriva om kostnaderna, så lågt inser jag också att det inte kan sjunka, trots allt som du sa det är dyrt att anlägga gokartbanor med ett litet grushopp som du nämde :jäs

Ang tävlingar, been there done that. Det är ett helvete när man ska arrangera dom själv. Dock så kan man ju se fram emot att det förhoppningsvis blir lite lättare sen när sporten växer då det finns några fler funktionärer att tillgå om man har lite tur.

Syns på knutstorp om ni kommer

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...