Ingen rotation på vattnet!?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Bakgrund:
Har bytt till big bore och korkade jag satte in toppackningen torr så det grät lite kylvatten på baksidan av ettans cylinder. Bara att spotta i nävarna och av och använda loctite 3020 (rosa klegget).....fine....inga läckage....MEN!! (och det är alltid ett men)

Det tog tid att få till kamtimingen då jag lurades på att kedjan sjunger på sista versen och grejjerna lina inte upp.....tror då att rosa kladdet har satt igen i vattenvägen....?!
Kan man då utan att pajja ngt öppna alla vattenvägar och trycklufta lite??

När man kör så ökar temperaturen FORT....och sjunker knappt alls trots olaglig fartvind. Har varit noga med kamöverfallen som annars är en trist sak vid över tourque....och tycker att om ngt gått trögt så borde ändå tempen sjunka vid höga farter!?

Är ingen mekaniker så kanske uttrycker mig luddigt men har du något input är det uppskattat!!

Hojen är en TRX850 zchwei cylinder....

Tack på förhud!
 
Last edited:
Update

Well, har nu blåst igenom hela vattensystemet och allt verkar öppet och fint. Tog en sväng och så fort jag pressar på lite ~6k varv så blir vattentrycket så högt så att det pressat ut vatten vid någon av slangklämmorna....första gången trycktes slangen av helt (hade dragit med mejsel).

....så vad fanken jobbar vattenpumpen doubletime helt plötsligt?? :va

....anyone?
 
Well, har nu blåst igenom hela vattensystemet och allt verkar öppet och fint. Tog en sväng och så fort jag pressar på lite ~6k varv så blir vattentrycket så högt så att det pressat ut vatten vid någon av slangklämmorna....första gången trycktes slangen av helt (hade dragit med mejsel).

....så vad fanken jobbar vattenpumpen doubletime helt plötsligt?? :va

....anyone?

topp-packning på rätt håll?

/fredde
 
topp-packning på rätt håll?

/fredde


Går liksom bara att få på ett håll.
Som tidigare skrivet funderade jag på om packningsklister hade tryckts ut och satt sig i kanalerna men nu har jag ju tryckt på ordentligt med kompressorn och det är inga tecken på stopp...och eftersom jag hade värmt upp innan rök det ju när jag körde lugt igenom och det kom ut där det skulle så att säga....
 
Well, har nu blåst igenom hela vattensystemet och allt verkar öppet och fint. Tog en sväng och så fort jag pressar på lite ~6k varv så blir vattentrycket så högt så att det pressat ut vatten vid någon av slangklämmorna....första gången trycktes slangen av helt (hade dragit med mejsel).

....så vad fanken jobbar vattenpumpen doubletime helt plötsligt?? :va

....anyone?

Punkt 2. troligen luft i systemet.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top