Ingen reklam, tack!

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Är det någon som vet hur "ingen reklam, tack!" stavas på serbiska/kroatiska eller något annat popis invandrarspråk...

Misstolka nu inte detta inlägget, men jag har en "ingen reklam, tack!" lapp på min dörr men ändå ligger det nästan dagligen pizzareklam eller mustafas snabbköpreklam på hallgolvet! Tänkte att det kanske är lättare för dom små utdelarna om man skriver det på deras språk! Jag är absolut inte rasist eller nasist eller något liknande,, orkar bara inte gå å släng massa reklam hela tiden!

Så om någon kan hjälpa mig hade det vart sjyst!

Har lite samma problem här men saken är den att reklamen du talar om oftast inte kommer via posten utan det är affärsidkaren som delar ut. Eller nån som han betalar lite cash åt..

Om det kommer via posten så är det bara att klaga direkt! Brevbärarna måste respektera dedär lapparna.

Ger du mig reklam ger jag dig stryk.

Short and to the point. Min mamma tvingade mig att ta ner min.

Tror också att det kan vara näringsidkaren som delar ut och det kan nog kanske vara så att dom skiter i mina lappar vilket språk lappen än är skriven på... Men det hade vart ett kul expriment... så jag efterlyser fortfarande lite olika språk!

Om du använder ett starkare språk så kanske de förstår bättre.
00469.jpg

morlock skrev:
00469.jpg
Hahaha hade jag varit brevbärare hade jag proppat den lådan med massa reklam bara för att vara dryg=)

AluminiumHead skrev:
Kroatiska: Nitko reklama

Turkiska: Hiçbiri reklam

Albanska: Asnjeri reklamë

...med reservation för fel ;)

Det är inte så att du blåser mig nu så att jag skriver att jag vill ha mer reklam?!?!?!

:gnissla :crash

Jag gjorde ett litet tillägg till min lapp där jag även avtackar mig kommunistisk propaganda samt besök av religösa fundamentalister (Jehovas vittnen osv)
:D

morlock skrev:
00469.jpg
Haha klockren, tyvärr lär det väl vara så att när han kommer med viktiga brev så skickar han dom genom sopnedkastet istället.

Maxxi skrev:
Kroatiska:
Pušiti kurac=Ingen reklam :rolleyes:

hhmm,, d där tror jag inte på... känns som om det kommer stå någon trevlig kroat utanför min dörr imorgon med en hagelblåsare riktad mot näsan på mig om jag sätter upp dendär lappen... :död

Äh, stenberg, lite reklam har ingen dött av.

Jag hade en spermahare på min gamla ytterdörr. Jag fick ingen reklam. Det var svingött...

Honken skrev:
Jag gjorde ett litet tillägg till min lapp där jag även avtackar mig kommunistisk propaganda samt besök av religösa fundamentalister (Jehovas vittnen osv)
:D

Jehovas kan vara en riktig plåga, men när jag gick hemma för jag hade hoppat av plugget förra året så knackade dom på iallafall var 14onde dag rättså tidigt också runt 10 på morronen då man ligger och sover, så en morgon så väckte dom mig och jag gick bara till dörren och öppnade, och dom sa ingenting och gav mig bara lite lappar och skit och sen när jag stängde dörren efter mig så upptäckte jag att jag var naken...

Dom har inte kommit hit sedan det och när man ser dom så går dom till grannen men till oss går dom tammefan inte =)

Vi hade en lapp på dörren med vår katt på där det stod "Kasta ingen reklam på mej!". Då la de reklamen utanför dörren. Så nu har vi en lapp till. "Ingen reklam, varken på katten eller utanför dörren! Comprende??"

Har fått reklam in trots det. Då var jag hemma, slängde ut skiten i trapphuset och skrek till brevbäraren/reklamutdelaren att han får hämta den igen. Det gjorde han, den var borta när jag gick ut en kvart senare. :banana

Skruva fast postluckan i dorren sa har du inga problem sen
Funkar inte det sa sparkar du upp dorren hart som fan nar brevbararen kommer. Kan funka daligt med en dorr som oppnas innat men da ber du brevbararen sparka istallet.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt