Ingen registreringsskylt vs. Lapplisor

här i Linköping får man böter om man parkerar vid eller bredvid cykelställ fick själv böter på 700:- av farbror blå en morgon i våras när jag hade varit hos tandläkaren 1200:- blev förb:mad: dyr tandläkarbesök.:huvet

här i Linköping får man böter om man parkerar vid eller bredvid cykelställ ...........:huvet

Känns lite som "typiskt Sverige", åkte på samma sak i Karlstad på Högskolans område....

Passerade Amsterdam i veckan, där parkerade man MC o scootrar på alla tillräckligt breda refuger, för cyklarna fanns det tom "parkeringspråmar" som låg förtöjda i kanalen. I de länder där man verkligen har platsbrist, där försöker man se praktiska lösningar i Svedala försöker man hitta intäktsmöjligheter. Blir nog kardborre på skyltarna när hemma - bara för att kunna komma åt att tvätta lättare förstås.

Det finns en paragraf i lagen som säger att är fordonet oidentifierbart (inget regnummer eller avläsbart chassinummer) så får det bogseras bort direkt.
I stockholm verkar dom inte så hårda på det så innan jag visste att det var så så parkera jag där utan skyltar o det gick bra.
Sen var jag o hälsa på en kompis i GBG och gjorde samma sak.
Näst morogn var bilen borta, det var bara o ta sig till assistancekåren ute i tjotaheiti o lösa ut bilen (kosta dock bara 800 för bogseringen) sen dess har jag inte använt det knepet.
(Bärgaren i gbg sa att dom var stenhårda på att bogsera bort alla fordon som inte lapplisorna kunde identifiera när dom skulle bota)

*/ ?>
Back