Ingen olycka idag heller...

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Idag va' jag ute & åkte 15-20 mil då följande inträffar.

1.
På en liten väg möter 5 moppar/vespor, tycker dom kör rätt fort typ 50 på denna smala väg. Tänker, jaja dom racar säkert. Strax därpå kommer en skymd högersväng & jag håller givetvis min kant men där kommer en idiot på moppe mot mig !!! Han vinglar ut i mitten av vägen och hade det varit en bil bakom mig så hade killen frontat.

2.
På en härlig & kurvig väg kommer jag till en lätt högersväng som efterföljs av en lååång raka. Strax innan rakan möter jag en 940 i säkert 150 blås, på 70 -väg, och pga farten måste han gena rätt kraftigt in på mitt körfält. Jag brukar ligga i högerkanten är jag inte har full sikt så denna gången slipper jag vejja eller fronta...

3.
På samma goa väg kommer jag till en lätt nerförbacka & vänstersväng, där jag 100 m längre ner ser en V70 komma mot mig i mitt körfält ! Bromsar & glider in till högerkanten, kvinnan glider in på sin plats medan jag delar ut en blick i granit, BIATCH !

Jag litar som sagt inte på en enda trafikant, inte ens mig själv... :D

/n

Ja det är inte lätt. Ibland har man flyt på körningarna ibland har man bara nära döden upplevelser.

Som senast när jag körde mellan lilla edet och trollhättan på gamla vägen. En mötande ford sierra svänger vänster ca 40 meter framför mig när jag kommer i lite "touringtempo" :D .
Han får syn på mig när han gjort halva svängen, vad gör han då ,jo han stannar givetvis. Jag skakar bara på huvet och passerar bakom honom i låg fart..

Vilka vägar körde du förresten?

När detta hände va' jag & snurrade på småvägar runt Lindome & Kungsbacka. För någon vecka sedan va' jag uppe med Ren_Ninja & åkte runt Lilla Edet, Thn & Lysekil, det va' grymt fina vägar där ! :D

Säg till om du vill ta en sväng förresten. :)

jo det är lite skumt på våra vägar så jag kör nästan bara till och från bandagarna och det är ju där man får ut den rätta känslan av hoj åkandet.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul