ingen olja (hojjen dog) ???

Det är ingen oljenivåvarning utan en oljetrycksvarning, med avstängd motor har du ju halvtaskigt med tryck ;) . Du hade garanterat stödet nerfällt, med växel i och stödet nerfällt så dör motorn oavsett om kopplingen är intryckt eller ej. När du kolalr oljenivån, oavsett fordon, så måste du vänta ett tag efter att du stänger av motorn, all olja är ju ute i motorn och far runt och det tar ett tag för allt att rinna tillbaks ner i tråget.

Detta ska väl ALLA mc-åkare kunna el ?
Ganska självklara saker. :va

Ja, men om du läser tråden så har killen inte tagit A-behörigheten än utan skall göra det i år och har precis köpt sin första hoj.

Det är klart, en del var aldrig nybörjare själva. Av någon underlig anledning har jag aldrig träffat dessa fantastiska människor i verkligheten utan bara sett dem på forum på nätet... :rolleyes:

Ja, det är självklart men lik förbannat åker man dit på det ibland ändå.
Senast för mig var förra året, första turen.
Hojen dog när ettan lades i. Provade starta men det gick inte. Rullade in den i garaget igen, av med skinnstället och på med mekkläderna, provade igen och ingen skillnad. Klia mig i huvudet ett tag och kom på att man inte skulle starta med växeln ilagd och stödet ute.
Suckade högljudt och åkte iväg.

Kolla också så du inte kommit åt den röda dödarknappen på styret.
Chec betyder att nån av kontakterna inte är slutna (stöd(endast när växel är i), dödarknapp och kanske kopplingen)

om du hade läst från början innan du öppnade din kaxiga käft så hade du fått informationen att jag inte har kort....har precis köpt en motorcykel som jag inte ha ngn bok till.och kan inte ett skit om motorcyklar..finns folk som har betalt för och kunna sådant...so blow me:mad:

Kolla också så du inte kommit åt den röda dödarknappen på styret.
Chec betyder att nån av kontakterna inte är slutna (stöd(endast när växel är i), dödarknapp och kanske kopplingen)

tack för tipsen..!
skulle testa nu idag...men hade tydligen vridigt om nyckeln ett snäpp för mkt..dvs ljuset har stått och laddat ur batteriet....ibland blir man så trött....:huvet
ska inhandla batteriladdare nu till hojjen...är huvudet dumt får kroppen lida =)

Last edited:
om du hade läst från början innan du öppnade din kaxiga käft så hade du fått informationen att jag inte har kort....har precis köpt en motorcykel som jag inte ha ngn bok till.och kan inte ett skit om motorcyklar..finns folk som har betalt för och kunna sådant...so blow me:mad:

tack för tipsen..!
skulle testa nu idag...men hade tydligen vridigt om nyckeln ett snäpp för mkt..dvs ljuset har stått och laddat ur batteriet....ibland blir man så trött....:huvet
ska inhandla batteriladdare nu till hojjen...är huvudet dumt får kroppen lida =)

Vet du, tyckte de var bra att du frågade, det ska du ALDRIG vara rädd för.
tror att flera kan göra exkt samma sak som du, fast de redan har hojkort å tror sig vara riktiga förståsigpåare...

Fråga på, vi lär oss alla av allt tok VI gör...så även jag. :D :tummenupp

tack för tipsen..!

Ojdå lite argsint men det släpper med åren, men skämt åsido missade att du inte tagit kortet my bad....:pannkyss

:D

livet är hårt!!!

bra val av första hoj btw, när kommer turbo konverteringen?! (åtlaaww!:yoparty )

tack för tipsen..!

Se till så du köper RÄTT laddare, som är till för MC-batteri. Vanlig billaddare är inte att rekommendera.

.hohooo

he he,... det gamla "ska impa på tjejer, lägger i ettan för fort & motorn dör"- syndromet,.... händer mig titt som tätt,.. :crash

.. in på nästa ämne,...!!

..ngn mer än jag som erkänner att man kört iväg med skivlåset på,
kommit 30cm & lagt hojen??

min gamla 600 fick befara detta,... :2cool

Jag köpte mig en Suzuki från 2005... fick inte igång den!
Det visade sig att man var tvungen att hålla in kopplingshandtaget för att den skulle gå att starta.... såna nymodigheter fanns inte på min gamla Suzuki.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph