Ingen linux samt LVM guru här???

Kvist

Massa göra, lite tid
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
660 -04
Ingen linux och LVM guru som sitter här på forumet och trycker??
Har lite problem med ett LVM hemma, och väldigt mycket rolig data kan går förlorad, eller inte problem med LVM utan med en disk i LVM:et rättare sagt.
Moment 22 uppnått just nu :huvet

Piteå skrev:
2404867 Förklara lite mera så kanske.
Har ett litet LVM på ca 1tb. 4 diskar á 250, och nu är jag så lyckligt lottad att disk nr 3 i LVM:et har gått ras. Kerneln får flippen och stannar upp hela systemet:argpådato . Försökte med pvmove men eftersom kerneln låser skiten så blir inte överföringen klar. Så att tömma disken på det sättet ser mörkt ut, och det roliga är att disken används säger LVM:et när jag försöker ta bort den ur LVM:et. SÅ jag sitter liksom jävligt stilla här, kan göra varken bu eller bä känns det som, säkert missat något, hoppas att du har lite koll :näsblod
Försökt med div program att åtgärda sektorfelen, och det finns ett som ser ut att funka fint, känns dock dyrt att köpa det för $60 dessväre. Och en fungerande annan typ av "version" av det programet finns dessvärre inte :mad:
Hoppas det inte är allt för osammanhängande såhär kl 4 på natten, och hoppas det gav lite klarhet i problemet

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph