ingen lampa för låg bensinnivå?? (ZX9R)

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
tjena!
förmodligen en korkad fråga men har precis köpt en ninja 900 1999a.
la märke till att de inte finns någon varningslampa för när bensinen börjar ta slut?
måste man köra på trippmätaren o gissa sig till hur mkt soppa man har kvar :D
körde bensinstopp häromdagen...=) lagom dum kände man sig :D...tur reservtanken räckte till macken.

tacksam för svar..idiotförklara gärna mig :D :D :D

tjena!
la märke till att de inte finns någon varningslampa för när bensinen börjar ta slut?
körde bensinstopp häromdagen...=) lagom dum kände man sig :D...tur reservtanken räckte till macken.

Har en kompis som har en 97:a och på den sitter det tankmätare,är ju kanon och ha önskar man hade en på sin egen......:huvet .Så man slipper råka ut för bensa stopp på dom mest tråkigaste ställen.:gnissla

finns ingen lampa... men du har en "tratt" (under sadeln på vänster sida) som du vrider om till reserven när skiten börjar hacka. sen har du 4 liter till i reserven. Glöm bara inte å vrida om den från reserven till vanliga när du tankat den igen.

så de finns ingen?!.....fan vad dåligt....jäkla japanare...tänker inte längre än vad näsan räcker....:tungan

sjukaste att man inte har de på en 1999a....tack för svaren

tjena!

Du kommer att veta ungefär hur långt du kommer på en tank sen när du känner hojen, då är det lättare att veta när man behöver tanka. Själv har jag lampa som indikerar reserv som är lite bättre än att ha reservkran.

Sen har du väl några liter i reserven så man behöver nog inte sitta på nålar.

Jag har en varningslampa, smart kopplad till en tripmätare som visar hur långt man kört sedan lampan började lysa:tummenupp . Helt standard på alla R1´or!! Men gissa hur förvånad:confused: man blir när man precis har köpt bågen och på första turen visar det sig att den inte funkar:huvet .
Fick stå och snacka med två hästar:rolleyes: i en hage under tiden som polarna var och hämtade bensin. Hann också fundera på om bågen hade gått sönder när den började hacka:va .

I bland kan det lika gärna kvitta med elektronik och skit, blir så knepigt när något man förlitar sig på inte funkar som det skall.:mad:

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...