Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har samma modell, funkar fint! Men hur gjorde du för att mäta framhjulets omkrets på ett bra och korrekt sätt?tobbeviking skrev:Köpte den på clas ohlsson.
//Tobbe
Extreem_ skrev:Jag har samma modell, funkar fint! Men hur gjorde du för att mäta framhjulets omkrets på ett bra och korrekt sätt?Måste kalibrera min på rätt sätt, för just nu visar den 90 när orginal visar 70.
![]()
/mvh Johan
Är ju ett sättBiker66 skrev:Enklast:
Lägg en liten fettklick på hjulet, rulla hojen en bit och mät mellan fläckarna som blivit på golvet.
tobbeviking skrev:Är ju ett sätt![]()
Jag tog och tejpade en tråd mitt på däcket och lät min sambo vara trådförare medans jag rullade biken så den kom ett varv. Klippte tråden och mätte den.
Men jag är inte hundra på ett det blev rätt, tycker det "känns fel".
Ska kolla den mot polare i bil eller på hoj, känns ju rätt menlöst att inte veta om den stämmer.
//Tobbe
Biker66 skrev:Pjaa, för att det då blir onogrannhet i mätningen som dessutom multipliceras vid uträkningen ?![]()
Ska man mäta höjden eller radien exakt behövs det vinklar o grejer för att inte behöva syfta längs måttbandet.
Nog sjutton är det då enklare att doppa fingret i lite olja eller vad man nu råkar ha på bänken och få ett exakt resultat direkt?![]()
Extreem_ skrev:Jag ska testa dutta en klick fett på däcket, tack för tips!![]()
/mvh Johan
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden