ingen gnista! vfr 750

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej!Har en vfr 750 -89 som vägrar starta. Den har stått i ett garage i hela sju år innan jag köpte den. Jag har rengjort förgasaren samt köpt nya stift. Dock visade det sig nu att den ger ingen gnista. Jag har kollat säkringsboxen samt huvudsäkringen under sadeln och dom är hela. Jag provstartade den innan jag plockade bort förgasarna och fick då igång den, den gick dock då bara på två burkar. Batteriet är riktigt dåligt så jag har tagit hjälp av ett bilbatteri vid start försöken. Kan det vara tänspolen eller cdi boxen som spökar? Sedan undrar jag om bränslepumpen skall låta något på denna modellen. Men som sagt ingen gnista har den samt. Jag kollade med startgas, vilket gav noll effekt. Dödarknappen står förövrigt på on. Någon som har något tips.

Lixom, finns det gnista på de burkar som vägar gå igång. Skruva lös stiften och kolla om de orkar med att ge en 10 mm lång gnista, dvs från stiftets stomme till motorblocket.

Hade lite problem med min efter vintern. ville inte starta riktigt. Gick ibland på en cylinder, ibland på båda. Jag tog loss alla säkringar o kontakter. De såg okej ut men jag slipade lite ändå. Efter det var det inga problem !!

Plockade isär alla aktuella kontakter och smörjde dessa! Yes den startade! Men jäklar vad den läcker bensin! Det visar sig att det är en slang som jag inte riktigt vet vad den är till för, öser ur sig bensin. Min teori är att flottören har hängt sig och att funktionen för slangen är att få ur överflödig bensin. Har dubbelkollat och alla slangar verkar sitta där dom ska. Typiskt att det inte funkar som man vill. Är det någon annan som har någon teori vad det kan vara.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back