ingen gnista R1-99

vart ska jag mäta för att kolla om jag får rätt ström ifrån tändningslåset ?
 
mätte i diverse kabelkontakter för att kontrollera stödkontakten.... verkar inte som att det är något fel på den.

frågan är var man mäter strömmen från tändningslåset nu och/eller vad man mer kan mäta på
 
mätte i diverse kabelkontakter för att kontrollera stödkontakten.... verkar inte som att det är något fel på den.

frågan är var man mäter strömmen från tändningslåset nu och/eller vad man mer kan mäta på

Nej, det går inte att köra startmotorn om startrelät är trasigt.
Inte för att vara dum, men lämna in den på verkstad.
Det är nog kinkigt att felsöka sånt här då man har grundläggande el-kunskaper.
 
mätte i diverse kabelkontakter för att kontrollera stödkontakten.... verkar inte som att det är något fel på den.

frågan är var man mäter strömmen från tändningslåset nu och/eller vad man mer kan mäta på
Det finns bara en kontakt från stödet, det låter mer på dig som att du har mätt runt lite slumpvis utan att egentligen ha en susning om vad du har mätt... :va

Antingen laddar du ner Yamahas verkstadshandbok, eller så följer du Ronkeroo's råd...
 
nu har jag iaf lämnat in den då jag insåg att jag inte blir någe klokare där ute i garaget. mätte fram till spolarna o dit hade ja 12+ v , mätte spolarna med åm eller vad det heter o strömmen gick igenom. men ändå ingen gnista till stiften.

nu återstår bara att vänta o se när dom har tid att gå igenom den o se vad felet är!

tack alla för er tid o er hjälp

mvh johan
 
lämnade in hojjen o dom sa till 80% daaboxen. köpte en databox o bytte men inga framsteg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top