ingen gnista på rd:n

rdlarsson

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
yamaha rd125
Det hände när jag va ute och åkte att den bara dog, och det gick inte få igång den. När jag hade fått hem den bytte jag tändstift, det hjälpte inte, jag tog loss svängljulet, men blev inte klokare av det. Men jag funderar på om den lilla boxen som sitter bak vid lampan kan ha gått sönder ?
Är de vanligt, lr e de nåt annat fel kanske, vore tacksam för svar

kan vara ett kabelbrott eller vadsomhällst. Mät dig fram vart du får ström. kan hända att tändkablen har lossnat från spolen eller gått av.

philsson skrev:
kan vara ett kabelbrott eller vadsomhällst. Mät dig fram vart du får ström. kan hända att tändkablen har lossnat från spolen eller gått av.

Ja, jag har kollat lite men inte tänkt på att mäta mig fram, får ta och göra de, hoppas de kan va nåt sånt lätt

Är du helt säker på att den inte ger gnista? Isf, stoppa in fingret i tändhatten och kicka så kan du se om det händer nåt alls. Händer det bara jättelite är tändspolen förmodligen körd, händer inget alls kan spolen vara paj eller så är det kabelbrott eller något liknande. Händer det jättemycket i fingret ljuger du bara, du har visst gnista. :tungan

Speedsoda skrev:
Är du helt säker på att den inte ger gnista? Isf, stoppa in fingret i tändhatten och kicka så kan du se om det händer nåt alls. Händer det bara jättelite är tändspolen förmodligen körd, händer inget alls kan spolen vara paj eller så är det kabelbrott eller något liknande. Händer det jättemycket i fingret ljuger du bara, du har visst gnista. :tungan

Det hände inte inte ett skit, jag får nog ta och prova byta tändspole och se om de händer nåt

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back