ingen gnista på rd:n

rdlarsson

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
yamaha rd125
Det hände när jag va ute och åkte att den bara dog, och det gick inte få igång den. När jag hade fått hem den bytte jag tändstift, det hjälpte inte, jag tog loss svängljulet, men blev inte klokare av det. Men jag funderar på om den lilla boxen som sitter bak vid lampan kan ha gått sönder ?
Är de vanligt, lr e de nåt annat fel kanske, vore tacksam för svar

kan vara ett kabelbrott eller vadsomhällst. Mät dig fram vart du får ström. kan hända att tändkablen har lossnat från spolen eller gått av.

philsson skrev:
kan vara ett kabelbrott eller vadsomhällst. Mät dig fram vart du får ström. kan hända att tändkablen har lossnat från spolen eller gått av.

Ja, jag har kollat lite men inte tänkt på att mäta mig fram, får ta och göra de, hoppas de kan va nåt sånt lätt

Är du helt säker på att den inte ger gnista? Isf, stoppa in fingret i tändhatten och kicka så kan du se om det händer nåt alls. Händer det bara jättelite är tändspolen förmodligen körd, händer inget alls kan spolen vara paj eller så är det kabelbrott eller något liknande. Händer det jättemycket i fingret ljuger du bara, du har visst gnista. :tungan

Speedsoda skrev:
Är du helt säker på att den inte ger gnista? Isf, stoppa in fingret i tändhatten och kicka så kan du se om det händer nåt alls. Händer det bara jättelite är tändspolen förmodligen körd, händer inget alls kan spolen vara paj eller så är det kabelbrott eller något liknande. Händer det jättemycket i fingret ljuger du bara, du har visst gnista. :tungan

Det hände inte inte ett skit, jag får nog ta och prova byta tändspole och se om de händer nåt

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...