Ingen Gnista på min R6

Virtue

blått är flott
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Rsex
Har som sagt ingen gnista på stiften på min yamaha R6 -99 ja har bytt tändbox och mätt allt som går att mäta enligt hayens manualen! några förslag på vad jag ska kolla??
MVh Virre

Har som sagt ingen gnista på stiften på min yamaha R6 -99 ja har bytt tändbox och mätt allt som går att mäta enligt hayens manualen! några förslag på vad jag ska kolla??
MVh Virre

De som e värt o börja kolla upp e om de går ström fram till tändspolarna till en början, gör de de går man vidare till pickup tändningen, e de fel på pickuptändnigen får du ingen gnista, kan vara så att en brytare e ur fuktion annars som stänger av så du ingen gnista får, men du kan ju kolla upp domma 2 lätta sakerna först så kan du ju svara om dom 2 sakerna jag skrev e felfria.

De som e värt o börja kolla upp e om de går ström fram till tändspolarna till en början, gör de de går man vidare till pickup tändningen, e de fel på pickuptändnigen får du ingen gnista, kan vara så att en brytare e ur fuktion annars som stänger av så du ingen gnista får, men du kan ju kolla upp domma 2 lätta sakerna först så kan du ju svara om dom 2 sakerna jag skrev e felfria.

hur gör ja för att lättast testa de grejerna provade med en multimeter på pickup grejen enligt verkstads manualen och den verkar ligga inom rätt ohm tal men kanske ska öppna den kåpan där o ta mig en titt på den!
MVh Virre

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...