Ingen gnista, NSR

martinh1232

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
Honda NS125R -91
Hej har ingen gnista på hojjen, har kommit på att det eventuellt är statorn som klyddar... någon som har en stator liggandes till en Honda NSR 125R -91 för ett rimligt pris? Mvh Martin

Hej har ingen gnista på hojjen, har kommit på att det eventuellt är statorn som klyddar... någon som har en stator liggandes till en Honda NSR 125R -91 för ett rimligt pris? Mvh Martin

Jag har en komplett motor du kan få för 1500, med kabelhärva, förknasare o diverse andra delar.

över 1 år! Har det inte löst sig på över 1 år!?!? Hur klarade du dig 2013?

Jag har ej haft tid till o fixa den... har en massa andra projekt, tog dessutom b-kort och har haft fullt upp med bilarna, kom och tänka på nsr;en imorse, och kom in på forumet från google, och uppmärksammade att det var jag som ställde frågan här, haha.

Ska testa föregående tips till helgen, statorn är iallafall lite tillfixad sen då den började klydda, där var lite bränt har jag för mig, farsan mätte att de gick för lite ström... men gick ändå starta ibland, då den tände...

Last edited:
.., farsan mätte att de gick för lite ström... men gick ändå starta ibland, då den tände...
Då ligger felet nån annanstans..
Vid start är det batteriet som står för strömmen..
Ännu bättre med en back-up mha bilbatteri.. Pröva det..
(Vad nu "de gick för lite ström" betyder, inte ferstå.. ???)

Ja, får testa, farsan mätte på den då han jobbar med elektronik mm... tror de var lågt med volt gemfört med vad det skulle va... enligt service/manual/instruktionen... men ska testa o se vad som händer...

Ja, får testa, farsan mätte på den då han jobbar med elektronik mm... tror de var lågt med volt gemfört med vad det skulle va... enligt service/manual/instruktionen... men ska testa o se vad som händer...

Det är inget fel på sladdarna till statorn, utan det är själva statorn det är fel på... vad som är fel på den vet vi inte, där va en bränt kabelhölje, men själva ledningen va de inget fel på...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT