Ingen gnista (KTM 125)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tjenare, igår så fick jag ihop min hoj helt.

När den var färdig att provstartas så startade den på typ 2 kicken. Men eftersom jag inte hade på tanken, så stängde jag av den för att sätta på den. När det var gjort så skulle jag starta honom igen. Det gick, men då hade tydligen gasen hängt sig, så hojen varvade som bara satan i typ 2 sek. sen dog den.

sedan dess har jag ingen gnista, vad kan ha hänt?

vore schysst med hjälp
MVH
 
Har man ingen gnista så kan man pröva med att byta stift. :hihi
 
Gör så, sen kan du ju alltid fråga i 125a-forumet:tungan

Det finns anledning till att jag frågar här, tror inte 125 forumet har svar på min fråga. Sen finns ju offroad/mekfolket här.

varför skriver du här? du borde sitta i busstråden, host. 660tråden 24/7.
 
Har kollat jordningarna och alla kablar är rätt så vitt jag vet. Det känns som något har hänt med typ cdiboxen eller något. Kollade tändplattan igår, allt såg okej ut..
 
Det finns anledning till att jag frågar här, tror inte 125 forumet har svar på min fråga. Sen finns ju offroad/mekfolket här.

varför skriver du här? du borde sitta i busstråden, host. 660tråden 24/7.

Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!
 
2880655 Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!
Jag tycker nog att en 125 exc kan höra till detta forumet med. Den är ju en aning mer race-anpassad än din är iaf..Och om du inte visste det så är det ju en ny klass på g vad jag har förstått där man kan köra med 125/250!


Tack å hej!
 
men för att försöka svara på din fråga, kallstart>mycket soppa på kort tid>ofullständig förbränning>blött stift :)
 
Jag tycker nog att en 125 exc kan höra till detta forumet med. Den är ju en aning mer race-anpassad än din är iaf..Och om du inte visste det så är det ju en ny klass på g vad jag har förstått där man kan köra med 125/250!


Tack å hej!

Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i sporthojsdelen istället samt alla med snyggt streetfighter-konverterade TZR-125or ställa frågorna där, har inte allt med "underforum" misslyckats då?
 
Last edited:
Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!

Verkar som jag prickade en öm punkt, men för att klargöra så tycker jag du gick in med fel attityd från början, du kan ju lika väl ge fan i skriva nästa gång.

beror väl på hur man definerar en SM, men om vi snackar tävling, så är nog min 125, lite mer anpassad. 105kg torrvikt, närmare 40hk. samma chassi som en 525. 17" fälgar 3,25fram 4,25bak, bromskitt från husa650. Sen om du inte tycker det är en motard kan jag inget göra, men jag hänger nog av din 660 på en liten motardbana.
 
2880678 Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i sporthojsdelen istället samt alla med snyggt streetfighter-konverterade TZR-125or ställa frågorna där, har inte allt med "underforum" misslyckats då?
Jag skrev att jag tyckte att 125 Exc kunde höra till båda forumen. Eller du missade det?
 
Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i den delen istället...

Vad är ditt problem? Jag tror inte plastraketsmopparna och 4t 8kw gänget kan hjälpa mig med detta, annars hade jag gärna frågat där..
 
har du testa med det gammla stiftet än?
Vilket stift kör du på?

Låter precis som tändstiftet, hände samma sak för mig men jag behövde bara rengöra det å sen funka det igen:rolleyes:
 
har du testa med det gammla stiftet än?
Vilket stift kör du på?

Låter precis som tändstiftet, hände samma sak för mig men jag behövde bara rengöra det å sen funka det igen:rolleyes:

Har rengjort det, hittade inte det gamla stiftet heller. men jag tror faktiskt inte det är stiftet som är boven i dramat. kanske skall beskriva hur det uppstod lite bättre..

Jag skulle starta hojen, gjorde det. visade sig att gasvajern hade kommit i kläm=halvgas. så den varvade satan. efter 1,5 sek så dog den, precis som något pajade.. har kollat upp det jag kan kolla själv. har mätt på tändkabeln när man kickar, ger inget utslag. antingen är det cdiboxen som gått åt skogen, eller tändspolen..

vad tror ni? jag funderar på att chansa o köpa en ny tändspole på superbike imorn..
 
Har rengjort det, hittade inte det gamla stiftet heller. men jag tror faktiskt inte det är stiftet som är boven i dramat. kanske skall beskriva hur det uppstod lite bättre..

Jag skulle starta hojen, gjorde det. visade sig att gasvajern hade kommit i kläm=halvgas. så den varvade satan. efter 1,5 sek så dog den, precis som något pajade.. har kollat upp det jag kan kolla själv. har mätt på tändkabeln när man kickar, ger inget utslag. antingen är det cdiboxen som gått åt skogen, eller tändspolen..

vad tror ni? jag funderar på att chansa o köpa en ny tändspole på superbike imorn..

Du har ingen service manual då? Finns säkert att ladda hem någonstans annars. Brukar ju stå i den hur du mäter och vad du ska ha för värden från spolen, plattan osv...
 
Köp ett nytt stift. Mycket soppa på ett kallt stift kan lämna en beläggning som går att ta bort men 100spänn kan det va värt.
Hur mäter du när du kickar, med vad för instrument och kategori?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top